مزایای ایمپلنت دندان + ۱۰ مزیت برتر

مزایای ایمپلنت دندان- دکتر مهدی کریمی

اگر به فکر ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان یا دندان‌های از دست رفته خود هستید این احتمال وجود دارد که سوالاتی برای شما پیش آید. آیا این روش بهترین گزینه است؟ آیا ایمپلنت دندان گران است؟ آیا کاندیدای مناسبی هستم؟ آیا ایمپلنت دندانی همانند دندان طبیعی عمل می‌کند؟ برای پاسخ این دسته سوالات و به دست آوردن اطلاعات بیشتر بهتر است با مزایای ایمپلنت دندان آشنا شوید.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان بسیار چشمگیر است. به همین خاطر نسبت به دیگر گزینه‌ها همچون  دندان مصنوعی یا پروتزهای متحرک کامل و پارسیل(جزئی) و بریج دندانی متمایز جلوه می‌دهد:

پروتز متحرک کامل

اولین مزیت؛ محافظت از استخوان

هنگام از دست دادن دندان تمایل به از دست دادن توده‌های استخوانی در ناحیه فک افزایش می‌یابد. استخوان فک برای حفظ حجم خود به تحریک نیاز دارد که هنگام اتصال دندان و یا قرارگیری پایه ایمپلنت این تحریک ایجاد می‌شود.

ایمپلنت دندان تنها گزینه مناسب و منطقی برای جایگزینی دندان از دست رفته است که موجب جلوگیری از حذف استخوان ناحیه فک می‌شود و از تحلیل آن پیشگیری می‌کند.

مشابه دندان طبیعی

ایمپلنت‌های دندانی در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی وجود دارند. دندانپزشک با نظر و همراهی شما ایمپلنت را مطابق با رنگ دندان‌هایتان در استخوان فک نصب می‌کند؛ طوری که هنگام قرارگیری در کنار دندان‌های طبیعی اصلاً قابل تشخیص نخواهد بود و کمتر کسی جز شما و دندانپزشک‌تان می‌تواند بگوید کدام دندان ایمپلنت است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های طبیعی

هنگام از دست دادن دندان، دندان‌های اطراف حمایت آن را از دست می‌دهند و چیزی که به عنوان تکیه‌گاه آنها بوده، دیگر وجود ندارد. به همین خاطر ممکن است دندان‌ها شروع به کج شدن کنند و فضای بازی بین آنها ایجاد شود، حتی به مرور زمان احتمال لق شدن آنها وجود دارد.

از طرفی، هنگامی که دندان‌ها جابجا می‌شود بیشتر در معرض خطر پوسیدگی هستند. دندانهای کج نیز مکان زیادی برای پنهان کردن پلاک‌ها و باکتری‌های ایجاد کننده حفره دارند و سریعتر دچار خرابی و پوسیدگی می‌شوند.

بهبود تغذیه و جویدن

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان امکان خوردن غذاهای مختلف است در حالی که با از دست رفتن دندان‌ها با مشکلات مختلف جویدن مواجه خواهید شد.

اگر در خوردن غذاهای مورد علاقه‌تان دچار مشکل هستید، بی‌تردید پس از کشیدن دندان یا دندان‌هایتان تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل کمی سخت است. پس برای پیشگیری از این موضوع و عدم پرهیز از رژیم غذایی‌ مورد علاقه‌تان باید به دندانپزشک خود مراجعه کرده تا در مورد جراحی ایمپلنت و کاشت دندان صحبت کنید.

فراموش نکنید که به علت بی‌دندانی و با پرهیز از برخی غذاها ممکن است بدن خود را از مواد مغذی مورد نیاز برای سالم بودن محروم کنید. به عنوان مثال، در صورت عدم دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی پشتیبانی کننده از بافت استخوان، داشتن فک سالم برای شما مشکل خواهد بود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراحل ایمپلنت دندان + 0 تا 100 سه مرحله آن

بهبود تکلم

از دست دادن دندان‌ها و حتی استفاده از پروتزهای مصنوعی متحرک روی نحوه صحبت کردن تاثیر گذار است.

پروتزهای ایمپلنت، انتخابی منحصربه‌فرد برای پیشگیری از ایجاد مشکل در صحبت کردن و حفظ قدرت تکلم است و این امکان را می‌دهد همانطور که با دندان‌های طبیعی خود صحبت می‌کنید دوباره به مکالمه بپردازید.

حفظ سلامتی دندان‌های طبیعی

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان، محافظت از سلامتی دندان‌های مجاور است، اما دیگر روش‌ها مانند بریج‌های دندانی نیاز به تراش دندان‌های مجاور دارد که انجام این کار باعث کاهش ساختار دندان‌های سالم می‌شود.

بریج یا پل دندانی

ایمپلنت دندانی به هیچ وجه به دندان‌های مجاور آسیب نمی‌رساند و این ویژگی بدین معناست که دندان طبیعی شما می‌تواند مینای دندان سالم خود را حفظ کنند و در عین حال فضای ناشی از دندان از بین رفته پر شود.

اطمینان از داشتن لبخند زیبا

خیلی از بیماران پس از فرآیند کاشت دندان احساس اطمینان بیشتری نسبت به لبخندشان دارند. در حالی که هنگام از دست دادن دندان‌های خود، شاید از لبخند زدن امتناع می‌کردند و حتی نسبت به صحبت با افراد، احساس ناخوشایندی داشتند.

مزایا و معایب لمینت دندان

پس از کاشت دندان شما قادر خواهید بود از دندان‌های به اصطلاح مصنوعی به راحتی دندان‌های طبیعی استفاده کنید و حس رضایت کاملی داشته باشید.

عملکردی همانند دندان‌های طبیعی

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت دندان این است که همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و استحکام و مقاومت فوق‌العاده‌ای دارد. از آنجا که پایه ایمپلنت همانند ریشه‌های طبیعی محکم، در استخوان فک قرار می‌گیرد به عنوان دندان دوم ثابت شناخته می‌شود و کارایی همتراز با دندان‌های طبیعی دارد.

حفظ ساختار و زیبایی صورت

بی‌دندانی و به تبع آن تحلیل استخوان فک می‌تواند روی ظاهر کلی صورت تاثیرگذار باشد و صورت فرد را بدفرم و پیر نشان دهد. در حالی که با حفظ طبیعی استخوان‌های فک توسط پایه ایمپلنت می‌توان ساختار طبیعی و آناتومی صورت را حفظ کرد و از تحلیل فک و گود رفتگی گونه‌ها پیشگیری نمود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت های بعد از ایمپلنت

مراقبت‌های آسان و بدون دردسر

مراقبت‌های ایمپلنت دندانی بسیار آسان و مشابه مراقبت‌های مورد نیاز دندان طبیعی است. در واقع شما با مسواک زدن دوبار در روز، نخ دندان کشیدن، معاینات منظم دندانپزشکی و غیره به راحتی می‌توانید از کاشت دندان خود مراقبت و از بروز مشکلاتی همچون بیماری‌های لثه، عفونت و جرم پیشگیری نمایید.

خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند ایمپلنت‌های دندانی نیاز به تمیز کردن ندارند و با اجرای آنها از مراقبت‌های دندانی دوری می‌کنند، در حالی که این تصور دور از واقعیت است و شما باید برای حفظ سلامت دندان‌های طبیعی و لثه، مراقبت‌ها را کاملا درست و به موقع انجام دهید.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی

مواجه شدن با دندان‌های از دست رفته برای هر فردی یک موقعیت استرس‌زا است. همین موضوع باعث می‌شود خیلی‌ها برای درمان آن عجله کنند و به دلیل مقرون به صرفه بودن دندان مصنوعی پروتز متحرک کامل و پارسیل(جزئی) و اجرای آن در کوتاه‌ترین زمان، نسبت به ایمپلنت دندانی توجهی نشان ندهند.

پروتز متحرک جزئی

در حالی که بهترین راهکار این است که ابتدا با مزایای کاشت دندان نسبت به دندان مصنوعی آشنا شوید و بهترین تصمیم را با توجه به شرایط دندان‌هایتان بگیرید:

از قطعیت یک راه حل دائمی اطمینان داشته باشید

معمولا پروتزهای متحرک کامل و پارسیل(جزئی) باید به صورت دوره‌ای نصب و تنظیم شوند. درمان ایمپلنت هرچند که نمی‌توان گفت مادام العمر است و بستگی به برند ایمپلنت و رعایت بهداشت دهان و دندان دارد، ولی جزء درمان‌های با موفقیت بالا در دندانپزشکی می‌باشد.

در صورتی که ملاحظات گفته شده توسط دندانپزشک رعایت شود، ایمپلنت دندان می‌تواند یک درمان قطعی و دایمی با مزایای فوق‌العاده باشد.

مراقبت راحت و بدون دردسر

فرقی نمی‌کند تنها یک کاشت دندان داشته یا تمام دندان‌هایتان را با ایمپلنت جایگزین کرده باشید، مراقبت از آنها به سادگی مسواک زدن دندان‌های طبیعی است. اما برای تمیز کردن پروتز‌های متحرک مصنوعی باید هرشب آنها را از دهان خارج کنید و تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
انواع ایمپلنت دندان+بهترین برندهای ایمپلنت

هر چه دوست دارید میل کنید

با کمک ایمپلنت دندانی ممنوعیت غذایی خاصی ندارید. زیرا ایمپلنت‌ها نیروی گاز گرفتن بسیار بیشتری نسبت به دندان‌های مصنوعی دارند.

حفظ دندان‌های سالم

ایمپلنت‌ها به دلیل حفظ تراکم استخوان‌ها و محافظت از دندان‌های مجاور، در برابر دندان مصنوعی گزینه بهتری هستند و سلامتی لبخند شما را در آینده تضمین می‌کنند، در حالی که چنین تضمینی توسط دندان مصنوعی وجود ندارد.

لذت از دندان‌های زیبا و واقعی

از دیگر مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی می‌توان به افزایش اعتماد به نفس فرد اشاره کرد. اگر می‌خواهید دندان‌های جایگزین شده شما نسبت به دندان‌های طبیعی قابل تشخیص نباشد، کاشت دندان بهترین انتخاب است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

معایب ایمپلنت دندان؛ گرانقیمت اما باارزش!

خوب است در کنار آشنا شدن با مزایا، از معایب کاشت دندان نیز با خبر شوید:

این روش نیاز به جراحی دارد که بعد از جراحی باید دوره بهبودی طی شود.

اجرای این روش نسبت به دیگر روش‌های درمانی گرانتر است. در حالی که ماندگاری بالایی دارد.

کلام آخر

امیدواریم با دانستن مزایای ایمپلنت دندان و شرایط آن نسبت به دیگر روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته، بهترین تصمیم را بگیرید و آگاهی و آمادگی بیشتری برای انجام آن را کسب کنید.

ایمپلنت دندان راهکاری منحصربه‌فرد است که گاهی همزمان با برداشتن دندان‌ها اجرا می‌شود. پس نیازی نیست به دلیل مدت‌دار بودن دوره درمانی این روش، آن را نسبت به دیگر روش‌ها ترجیح ندهید، مخصوصا این روزها که با پیشرفت‌های چشم‌گیر و امکانات بی‌نظیر دندانپزشکی روش‌های درمانی، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر قابل اجرا هستند و کمترین دردها را احساس می‌کنید.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

4 پاسخ

  1. سلام
    بعد انجام ایمپلنت نحوه غذا خوردن یا صحبت کردن با مشکل یا محدودیت هایی مواجه میشه؟ اونایی که از دندان مصنوعی استفاده می کنن معمولا این مشکلات را دارند

    1. با سلام و احترام
      روش درمانی ایمپلنت بهترین و مطمئن ترین راهکار درمان بی دندانی است و رفتار و عملکرد یک دندان طبیعی را تقلید و ایفا می کند لذا هیچ مشکلی در فرایند غذا خوردن، جویدن و گویش به‌وجود نخواهد آمد. پروتزهای مصنوعی متحرک کامل(دست دندان) و پارسیل قابلیت های ایمپلنت دندان را ندارند و بعضا در دراز مدت باعث ایجاد نارضایتی در افراد می شود.

    1. با سلام و احترام
      برندهای مطرح و با کیفیت جهانی متنوعی وجود دارد ولی ما در مطب یکی از بهترین و باکیفیت ترین برندهای ایمپلنت حال حاضر دنیا بنام اشترومن را که محصول کشور سوئیس است استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =