لمینت دندان | 5 نوع + مزایا و معایب آن‌ها

لمینت دندان-دکتر مهدی کریمی

آیا دوست دارید یک محصول جادویی به طور چشمگیر لبخند شما را تغییر دهد؟ روکش‌های دندان با اصلاح رنگ، شکل و حتی ظاهر دندان‌های طبیعی و مشکل‌دار، لبخندی بی عیب و نقص را برای شما هدیه می‌دهند و مشابه آنها ونیرها نیز که با نام لمینت دندان شناخته می‌شوند، از این قاعده مستثنی نیستند.

امروزه انواع لمینت دندان به صورت سفارشی روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرد و کاملا ثابت بر جای خود باقی می‌ماند. این ایده جذاب و بسیار زیبا گاهی اوقات با عنوان طراحی لخند یا “ساخت لبخند” نیز شناخته می‌شود و برای برطرف کردن مشکلات خفیف و جزئی زیبایی دندان مانند لکه‌های دندان، شکستگی و فاصله بین دندان‌ها بهترین راه حل است.

پس زمانی که صحبت از انواع لمینت دندان می‌کنیم، قرار است با ساختار و متریال مختلف آن آشنا شویم و بهترین گزینه را برای خلق لبخندی زیبا انتخاب نماییم.

لمینت چیست؟

لمینت دندان پوسته‌ای نازک است که توسط مواد رنگی طراحی و با هدف تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها روی سطح جلویی دندان‌های طبیعی چسبانده می‌شود.

این راهکار دندانپزشکی زیبایی علاوه بر مزایای ظاهری، باید به بهبود عملکرد دندان نیز کمک کرده و هرگز مانعی بر سر راه آن نشود. معمولا موفقیت بالای آن به نحوه نصب اصولی و صحیح آن، سلامتی ساختار دندان طبیعی و رعایت نکات و مراقبت‌های بهداشتی بعد از آن بستگی دارد.

خیلی‌ها در مورد آسیب دیدگی دندان‌ها بعد از اجرای لمینت نگران هستند. در حالی که اگر دندانپزشک در زمینه زیبایی تجربه و مهارت کافی داشته باشد، هیچ تهدیدی برای دندان‌های طبیعی وجود ندارد.

دندانپزشکان برای کسب اطلاعات و  اطمینان کامل از شرایط موجود، ابتدا دندان‌ها را معاینه و در صورت لزوم عکس برداری با اشعه ایکس را از دهان و فک مراجعین تجویز می‌کنند.

در صورت تشخیص اینکه فرد کاندیدای نامناسبی برای لمینت دندان است، دندانپزشک گزینه‌های دیگری مانند کامپوزیت دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان و … را پیشنهاد می‌دهد.

انواع لمینت دندان

لمینت‌های دندان به دو دسته کلی لمینت کامپوزیتی(ونیر کامپوزیت) و لمینت سرامیکی(پرسلن ونیر) تقسیم می‌شوند(البته از منظری دیگر، انواع آن فقط به این دو مورد محدود نمی‌شود). امروزه از متریال‌های مختلفی برای لمینت استفاده می‌کنند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی هستند و با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

در ادامه با انواع لمینت دندان آشنا می‌شوید :

لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر؛ پرقدرت با درخشش بی‌نظیر

لمینت‌های سرامیکی به استحکام و دوام بالا مشهورند. استفاده از این مدل ونیر، ظاهری زیبا و درخشان به لبخند شما می‌بخشد و به صورت کاملا یکدست روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. برای ساخت آن، پس از تراش مورد نیاز از روی سطح جلویی دندان هدف و قالب‌گیری از آن، ونیر موردنظر به سفارش دندانپزشک و توسط لابراتوار پروتزهای دندانی به صورت اختصاصی و با متریال سفارشی طراحی و ساخته می‌شود.

اجرای لمینت سرامیکی با دقت و مهارت بالا بسیار اهمیت دارد و رعایت مراقبت‌های بعد از لمینت به افزایش طول عمر و ماندگاری آن کمک شایانی می‌کند.

اکثر طرفداران پرسلن ونیر، شیفته درخشندگی و سفیدی سطح آن هستند، زیرا به راحتی تغییر رنگ نمی‌دهد و در برابر لکه‌ها، آسیب دیدگی و سایش کاملا مقاوم است.

تنها عیب لمینت‌های سرامیکی غیرقابل ترمیم بودن آنها در صورت آسیب دیدگی است که باید با پرداخت هزینه مجدد به طور کلی تعویض شود. یکی دیگر از محدودیت‌های لمینت سرامیکی غیرقابل برگشت‌پذیر بودن آن است. به عبارتی به علت تراش سطح دندان، بایستی لمینت به‌صورت مادام العمر روی دندان قرار داشته باشد تا ضمن تاثیر زیبایی خود، به نوعی از سطح تراش داده شده محافظت بعمل آورد.

لمینت سرامیکی

معمولا به خاطر شباهت‌هایی که وینرهای پرسلین با لومینرزها دارند، اغلب افراد آنها را با یکدیگر اشتباه گرفته و تفاوتی بین آنها قائل نیستند. هرچند که متریال هر دو  از پرسلن بسیار نازک بوده و کاربرد یکسانی از منظر اصلاح و رفع نواقص دندانی دارند ولی با این حال، تفاوت‌هایی نیز باهم دارند. مهم‌ترین تفاوت بین ونیر پرسلن و لومینیرز نحوه اجرای آنها روی دندان است(معمولا لومینیرزها تغییراتی در ساختار دندان ندارند).

لمینت کامپوزیتی(ونیر کامپوزیت)

ونیر کامپوزیت یکی دیگر از انواع لمینت دندان است که برخلاف لمینت سرامیکی، نیاز به قالب‌گیری از دندان و سفارش ساخت ونیر به لابراتوار ندارد و متریال آن توسط دندانپزشک به صورت مستقیم روی دندان قرار می‌گیرد. مواد کامپوزیت به صورت خمیری شکل است که به راحتی فرم می‌پذیرد و تنها در طی یک جلسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
ونیر کامپوزیت + مزایا و اصول نگهداری آن

ونیرکامپوزیت‌ها نسبت به لمینت‌های سرامیکی هزینه کمتری دارند لذا می‌توانند جایگزین مناسبی برای آن‌ها باشند. ماده اصلی این نوع لمینت‌ها از رزین می‌باشد که رنگی طبیعی و سازگار با رنگ سایر دندان‌ها را فراهم می‌کند.

هرچند که هزینه اجرای این راهکار برای خلق لبخند زیبا نسبت به ونیر سرامیکی  کمتر است، اما امکان بازگشت رنگ دندان‌ها به حالت قبلی وجود دارد(به اصطلاح کامپوزیت استعداد رنگ‌پذیری دارد). همچنین ماندگاری و دوام آن نسبت به لمینت سرامیکی کمتر است، اما به صورت طبیعی نواقص دندانی را رفع می‌کند.

ونیر کامپوزیت

مزایای ونیر کامپوزیت

مقرون به صرفه

اجرا در همان روز

تراش کمتر مینای دندان

اصلاح و تغییرات آسان

معایب ونیر کامپوزیت

لکه‌پذیری و رنگ پذیری

ماندگاری کمتر

ظاهر و حالت طبیعی کمتر نسبت به لمینت سرامیکی

 

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

لومینیرز(لمینت بدون تراش)؛ نازک اما محکم‌!

یکی دیگر از انواع لمینت دندان، لومینیرزها هستند که ضخامت نازکتری از لمینت سرامیکی دارند(در حد و اندازه لنز چشم) ، اما ساختار محکم و پرقدرت آن‌ها بی‌نظیر است. در این نوع لمینت نیازی به تراش دندان نمی‌باشد(اگر هم باشد بسیار جزئی است) و بدون تغییر در ساختار دندان مستقیما روی دندان چسبانده می‌شود.

معمولا این نوع ونیر نیاز به آماده‌سازی دندان‌ها ندارد و با حداقل‌ترین پیش زمینه‌ها روی دندان قرار می‌گیرد. همچنین در کنار ساختار ظریف، سطح بسیار صافی دارند و روی دندان‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این راهکار توانایی رفع مشکلات خفیف و ظاهری دندان مانند بدرنگی، بدشکلی، نامرتبی و کوتاه بودن دندان‌ها را دارد.

اگر بخواهید ساختار اصلی این مدل ونیر را تصور کنید، باید بگوییم بسیار شبیه ناخن مصنوعی عمل می‌کند و برای اصلاح، تغییر فرم و سایز دندان روی آن چسبانده می‌شود.

لومینیرز ونیر

مزایای لومینیرز

قابلیت حذف شدن

غیرتهاجمی و بدون درد

اصلاح آسان

قابل استفاده در همان روز

معایب لومینیرز

بسیار نازک

شکننده

عدم تاثیر در پوشش لکه‌های تیره

احتمال بروز مشکلات لثه

لمینت E-Max ؛ زیبایی طبیعی

لمینت ایمکس یکی از محبوب‌ترین انواع لمینت دندان است که از لیتیوم دی سیلیکات شیشه و سرامیک طراحی و ساخته می‌شود. این مدل دارای زیبایی متفاوتی از بقیه است و استحکام و دوام ایده‌آلی دارد. طبق مطالعات، لمینت E-Max می‌تواند تا بعد از 10 سال نیز ظاهر خود را حفظ کند. این نوع لمینت به دلیل شفافیت و کیفیت عالی، در ترکیب با دندان‌های طبیعی بسیار چشم گیر به نظر می‌رسد.

لمینت ایمکس

مزایای لمینت E-Max

شفافیت بسیار طبیعی

دوام طولانی مدت

امکان طراحی دقیق شکل و اندازه دندان

مقاومت در برابر لکه‌پذیری

معایب لمینت E-Max

بسیار نازک و شکننده

روند ساخت نسبتا طولانی

غیرقابل تغییر

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

لمینت یک روزه یا موقت

به لمینت‌های یک روزه، لمینت‌های موقتی یا آماده نیز می‌گویند که در همان لحظه، طراحی و ساخته می‌شود و در مقایسه با دیگر لمینت‌های استاندارد برای مدت موقتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. زمانی که ساخت برخی لمینت‌های دندان حدود دو الی سه هفته طول می‌کشد، برای حفظ زیبایی دندان‌ها و محافظت از آن‌ها از این مدل روکش استفاده می‌کنند.

هدف استفاده از روکش‌های یک روزه یا موقتی، حفظ عملکرد جویدن و خوردن و کاهش حساسیت‌های دندان و لثه است. همچنین به ارزیابی دندانپزشکان در مورد برخورد دهان و دندان نسبت به ونیرها کمک می‌کند.

مراحل انجام لمینت دندان

ویزیت توسط دندانپزشک

در مرحله نخست برای اجرای لمینت دندان، فرد در مطب توسط دندانپزشک زیبایی معاینه‌شده تا وضعیت دندان‌ها به‌صورت کامل بررسی شود. در این مرحله اگر نیاز باشد، دندانپزشک فتوگرافی دندان را نیز برای شخص تجویز کرده تا وضعیت دندان‌ها  به صورت کامل بررسی شود.

آماده‌سازی و تراش دندان‌ها

دومین مرحله از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و دقت و مهارت دندانپزشک در اجرای موفق آن خیلی مؤثر است. در این مرحله دندان‌ها، بر حسب نیاز و تشخیص دندانپزشک تراش داده  می‌شوند. البته شاید در این مرحله ضمن تراش دندان‌ها، در صورت نیاز برخی ترمیم‌های جزئی و رفع پوسیدگی هم انجام شود.

قالب‌گیری و تعیین رنگ 

در مرحله سوم دندانپزشک از دندان یا دندان‌ها تراش داده شده قالب‌گیری کرده و قالب مورد نظر را به همراه رنگ تعیین شده، سفارش‌ها و توصیه‌های لازم به لابراتوار پروتزهای دندانی ارسال می‌کند.(تعیین رنگ به درخواست خود بیمار و با راهنمایی و مشاوره دندانپزشک انجام می‌شود).

ساخت لمینت در لابراتوار دندانی

در مرحله چهارم، تکنسین پروتزهای دندانی سفارش دریافتی را بر اساس تعداد واحد دندانی، نوع متریال مصرفی، نوع رنگ تعیین شده و … طراحی کرده و درست می‌کند.

نصب لمینت روی دندان

بعد از این که لمینت‌ها در لابراتوار پروتزهای دندانی ساخته شده و به مطب ارسال شدند، در جلسه نهایی لمینت‌های ساخته‌شده روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. دندانپزشک از سمان(نوعی چسب‌ رزینی قوی) برای نصب لمینت‌ها روی سطح دندان‌ها استفاده می‌کند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

انواع رنگ لمینت‌های دندان

لمینت‌ها در انواع رنگ‌ها طراحی و ساخته می‌شوند که طیف انتخابی آن از طبیعی‌ترین رنگ شروع می‌شود تا صدفی‌ترین رنگ‌ها ادامه دارد، اما مهم این است بهترین رنگ لمینت را براساس اصول زیباشناسی انتخاب کنید.

با در نظر گرفتن نکات مهم هنگام انتخاب رنگ مناسب، زیبایی لبخندتان دوچندان می‌شود. برای مثال، هر چه رنگ پوستتان سفیدتر باشد، با خیال راحت‌تری می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر و سفیدتر لمینت‌های سرامیکی استفاده کنید.

طیف رنگی دندان در پنج شید قهوه‌ای مایل به قرمز (A)، زرد مایل به قرمز (B)، خاکستری (C)، خاکستری مایل به قرمز (D)و رنگ سفید کننده (BL)استاندارد سازی شده‌است.

انتخاب رنگ لمینت

برای تعیین رنگ لمینت، دندانپزشک پس از مطابقت شیدها با رنگ طبیعی داندان‌های فرد مراجعه کننده، آن را پیشنهاد داده و نهایتا با انتخاب خود مراجعه کننده و راهنمایی دندانپزشک، فرایند تعیین رنگ به نتیجه می‌رسد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایا و معایب لمینت دندان + 5 کاربرد آن

لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک دندان(Snap-on-Smile) با هدف بهبود زیبایی لبخند روی دندان‌های واقعی قرار می‌گیرد. در این روش یک لمینت دندان متحرک را روی فک بالا و پایین قرار داده تا فرد صاحب یک لبخند زیبا و هالیوودی شود.

لمینت متحرک به چند روش قابل انجام است و استانداردترین حالت Snap-On-Smile، نوع سفارشی آن است که به طور اختصاصی برای دندان‌های شخص ساخته می‌شود.

برای ساخت نوع سفارشی لمینت متحرک، دندانپزشک از دندان‌های فرد قالب‌گیری کرده و آن را به همراه سفارش‌های لازم جهت ساخت، به لابراتوار پروتزهای دندانی ارسال می‌کند. قابل ذکر است که پس از ساخت، Snap-On-Smile سفارشی، به خوبی در داخل دهان جای می‌گیرد و ظاهری بسیار طبیعی را ارائه می‌دهد.

طرز استفاده از لمینت متحرک:

نحوه گذاشتن لمینت دندان متحرک بسیار ساده است. کافی است آنها را هم‌راستا با دندان‌های واقعی خود وارد دهان کنید و روی دندان‌های اصلی خود قرار دهید. آن مانند یک روکش، اطراف دندان‌های شما را پوشش داده و ظاهر آنها را کاملا سفید، مرتب و براق می‌کنند.

برخی از انواع لمینت متحرک دندان، دارای حفره‌هایی در قسمت سطحی دندان(اکلوزال) هستند که غذاخوردن را راحت‌تر می‌کنند. در این موارد نیازی نیست هنگام خوردن مواد غذایی، آن را از دهان خارج کنید. لمینت متحرک دندان باید موقع خواب از دهان خارج شده و به شکل بهداشتی تمیز گردد تا برای استفاده بعدی آماده باشد.

لمینت دندان متحرک یا snap-on-smile

محدودیت‌های لمینت متحرک دندان:

داشتن پوسیدگی دندان

داشتن بیماری لثه(پریودنتال)

وجود دندان‌های به شدت کج

وجود مشکلات ناهماهنگی در فک‌ها

داشتن دندان‌های آسیب‌دیده یا شکسته

سایر مشکلات دهان و دندان

عوامل موثر در ماندگاری لمینت دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان

پایبندی مستمر به نکات و مراقبت‌های بهداشتی از قبیل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به جلوگیری از تجمع جرم که از عوامل اصلی پوسیدگی دندان‌ها و التهاب لثه است کمک می‌کند. البته فراموش نکنیم که برای مسواک زدن دندان‌های لمینت شده حتما از مسواک‌های  با موی نرم استفاده شود.

تعیین رژیم غذایی مناسب

عدم استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای حاوی رنگدانه و عدم استعمال محصولات دخانی نقش بسزایی در ماندگاریT مخصوصا رنگ پذیری لمینت دندان دارند.

فرهنگ و عادات غذایی

برخی از عادت‌های غذایی مثل جویدن و گاز زدن خوراکی‌های سفت ممکن است آسیب جدی به ونیرها وارد کند. همچنین عادت‌هایی مثل دندان قروچه می‌تواند مانعی جدی بر سر راه سلامت و ماندگاری لمینت دندان باشد که بهتر است این افراد از نایت گارد(محافظ شبانه) به هنگام خواب استفاده کنند.

لمینت در دوران بارداری

دوران 9 ماهه بارداری شامل سه دوره سه ماهه است که سه ماهه اول و سوم حساس‌ترین دوره‌ها از بابت حفظ سلامتی مادر و جنین محسوب می‌شوند.

از نظر متخصصین زنان و زایمان و دندانپزشکان، خانم‌های باردار در دوران بارداری تنها اجازه دارند در سه ماهه دوم به درمان‌های ضروری و اورژانسی دندانپزشکی(مثل پوسیدگی شدید دندان یا ابتلا به عفونت‌های شدید دهانی) اقدام کنند. درغیراین صورت، توصیه می‌شود که انجام هرگونه خدمات دندانپزشکی زیبایی از جمله لمینت دندان به زمان بعد زایمان موکول شود.

بنابراین از آنجایی که لمینت دندان بیشتر یک راهکار زیبایی است تا درمانی، لذا از نظر علمی در جهت حفظ سلامتی مادر و جنین، انجام لمینت در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

دوران بارداری همراه با تغییرات هورمونی گسترده در بدن است که مشکلات زیادی را برای زنان باردار ایجاد می‌کند که علائم آن بیشتر از هرجای بدن در دهان و دندان‌ها ظاهر می‌شود که نمونه‌ای از این علائم التهاب لثه و پوسیدگی دندان‌‌ها(به علت کاهش سطح کلسیم در دوران بارداری) است.

انجام لمینت دندان می‌تواند به تشدید این التهاب کمک کند. ناگفته نماند که پوسیدگی دندان حاصل از دوران بارداری هم مانع بزرگی بر سر راه لمینت دندان است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

بهترین نوع لیمنت دندان کدام است؟

برای خیلی‌ها این سؤال مطرح می‌شود که میان انواع لمینت دندان کدام یک بهتر است؟ هنگام انتخاب باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت. سه عامل اصلی شامل شکل، جنس ماده مصرفی و بودجه است. با مشخص کردن بودجه، به راحتی می‌توان دایره انتخابی را محدود کرد و سپس با توجه به نیازهای دندانی، شکل، اندازه و جنس آن را انتخاب نمود.

البته قبل از هر کاری، باید مطمئن شوید که روش انتخابی برای دندان‌های شما مناسب یا خیر و در مورد این موضوع با دندانپزشک باتجربه صحبت نمایید. به همین راحتی می‌توانید بهترین لمینت دندان را تجربه و لبخندی بدون عیب و نقص در آینده‌ای نه چندان دور بر چهره‌تان مشاهده کنید.

سوالات رایج لمینت دندان

1. لمینت‌ها چقدر دوام دارند؟

مدت زمان هر کدام از ونیرها به عوامل زیادی مانند نوع متریال مصرفی، رعایت بهداشت دندان و عادت غذایی بستگی دارد.

2. بهترین مواد لمینت کدام است؟

هر کدام از ونیرهای دندان مزایای متفاوتی دارند. اما باتوجه به کیفیت ساخت‌شان، لمینت‌های سرامیکی بهترین هستند و ماندگاری طولانی مدت دارند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

14 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      برای رفع بدرنگی دندان ها از هردو روش لمینت و بلیچینگ می توان استفاده کرد ولی انتخاب از بین آنها بستگی به شرایط و وضعیت دندان ها دارد. ضمنا هزینه لمینت نسبت به بلیچینگ بالاست ولی ماندگاری آن نسبت به بلیچینگ خیلی بالاست و حالت دایمی دارد.

    1. با سلام و احترام
      هرچند که انتخاب نهایی رنگ لمینت بر عهده خود بیمار است ولی نظر و مشاوره دندانپزشک، سن فرد، رنگ پوست، فرم صورت و جنسیت فرد هم می توانند در این انتخاب نقش اساسی ایفا کنند.

    1. با سلام و احترام
      ماندگاری لمینت سرامیکی حدود 10 الی 15 سال و حتی بیشتر است در حالی که این مورد برای لمینت کامپوزیتی(ونیر کامپوزیت) از 5 تا 7 سال است.

  1. اونطوری که در بالا نوشته شده لمینت کامپوزیتی رنگ پذیریش بالاست حالا چقدر طول می کشه تا حالت اولیه شو حفظ کنه؟

    1. با سلام و احترام
      بله استعداد رنگ پذیری در کامپوزیت های دندانی وجود دارد اما اینکه تا چه زمانی رنگ و حالت اولیه خود را حفظ می کنند بستگی به رعایت نکات مراقبتی(مخصوصا رعایت تغذیه از خوراکی ها و نوشیدنی های حای رنگدانه) و بهداشت دهان و دندان دارد.

  2. سلام
    اصولا برای انجام لمینت باید چندتا از دندونا را لمینت کرد؟

    1. با سلام و احتزام
      تعیین تعداد لمینت بر عهده خود مراجعه کننده می باشد ولی اگر نظر دندانپزشک را بخواهید بر اساس اصول زیبایی و اصلاح طرح لبخند، دندان هایی که در هنگام لبخند فرد ظاهر می شوند بایستی لمینت شوند که می تواند تا تعداد 20 واحد هم باشند.

  3. سلام آقای دکتر
    اختیار انتخاب رنگ لمینت کاملا با خود بیمار هستش؟

    1. با سلام و احترام
      بله بیمار در انتخاب رنگ لمینت اعمال نظر می کند ولی جهت حصول نتیجه نهایی بهتر نظر، تجربه و راهنمایی خود دندانپزشک هم مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + بیست =