لمینت سرامیکی + 4 مرحله تا زیبایی لبخند

لمینت سرامیکی- دکتر مهدی کریمی

آیا می‌خواهید لبخندی سفید و زیبا داشته باشید؟ بی‌تردید لمینت دندان راهکار مناسبی برای شماست. آیا می‌دانید لمینت سرامیکی چیست؟ این دسته از پروتزهای دندانی که به لمینت یا پرسلن ونیر نیز شهرت دارند، از جنس سرامیک بوده و این قدرت را دارند که لبخندتان را به‌صورت زیبا و کاملا طبیعی بازسازی کنند.

امروزه دندانپزشکان فعال در زمینه زیبایی، با استفاده از این مدل پروتزها، هزاران لبخند را تقویت کرده‌اند و این روش را به عنوان بهترین راه برای ساخت لبخندی جذاب می‌دانند.

لمینت سرامیکی

اگر به دندانپزشکی زیبایی فکر می‌کنید، برای پاسخ به سؤال “لمینت سرامیکی دندان چیست؟” در این مطلب همراه ما باشید.

یک تغییر زیبا با لمینت سرامیکی

چرا خیلی‌ها دوست دارند در مورد این که لمینت سرامیکی دندان چیست پاسخ‌های دقیق بشنوند؟ هر فردی که با مشکلات ظاهری دندان‌ها مانند کجی، شکستگی، کدری و بدرنگی مواجه است، دوست دارد این روش زیبایی دندان را امتحان کند.

تصمیم شما هم برای زیباسازی ظاهر دندان‌ها هر چه باشد، این روش کاملا قابل اطمینان است. بنابراین در صورت نارضایتی از ظاهر فعلی دندان یا دندان‌هایتان، می‌توانید آنها را با کمک لمینت دندان با بقیه دندان‌ها هماهنگ کرده و لبخند جدید، زیبا و جذاب خود را بدست آورید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

ویژگی‌های لمینت سرامیکی

بسیار نازک

کاملا طبیعی

قابل ساخت به صورت سفارشی

نصب به صورت دائمی

دوام و ماندگاری بالا

زیبایی بی‌نظیر

ترمیم ناپذیر

تنها عیب لمینت‌های سرامیکی غیرقابل ترمیم بودن آنها در صورت آسیب دیدگی است که باید با پرداخت هزینه بالا به طور کلی تعویض شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
انواع پروتز دندان + مزایا و مراقبت‌ها

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی؟

کامپوزیت ونیر و پرسلن ونیر(لمینت سرامیکی) هر دو از محبوب‌ترین روش‌های زیباسازی دندان‌ها هستند که قادر هستند رنگ، اندازه، چیدمان دندان‌ها را تغییر دهند.

انتخاب از میان این دو کاملا سلیقه‌ای است و هر فردی با توجه به معیارهای انتخابی، گزینه دلخواه خود را انتخاب می‌کند، اما دندانپزشک زیبایی برای رفع آسیب‌دیدگی و بی‌نظمی دندان‌ها ممکن است لمینت سرامیکی را پیشنهاد دهند.

لمینت کامپوزیتی- لمینت سرامیکی

دیگر تفاوتی که میان این دو نوع ونیر وجود دارد، ماندگاری و طول عمر آنهاست. لمینت سرامیکی بالای 10 سال قابل استفاده است، اما ونیرهای کامپوزیتی حدود 5 الی 7 سال دوام دارند.

جالب است بدانید لمینت استحکام و دوام بسیار عالی در برابر شکستگی دارد، اما برخلاف ونیرکامپوزیت ترمیم پذیر نیست.

انواع لمینت سرامیکی

حال که می‌دانید لمینت سرامیکی دندان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید:

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

لمینت E-Max 

لمینت ایمکس یکی از محبوب‌ترین انواع لمینت دندان است که از لیتیوم دی سیلیکات شیشه و سرامیک طراحی و ساخته می‌شود و دارای زیبایی متفاوتی است و استحکام و دوام ایده‌آلی دارد. این مدل نسبت به زیرکونیا مقاومت کمتری دارد، اما درخشندگی و زیبایی آن بالاست.

لمینت ایمکس

لومینیرز

لمینت لومینیرز یکی از محبوب‌ترین انواع لمینت سرامیکی طبیعی و هم رنگ دندان است که به دلیل مقاومت بالا و خیلی نازک بودن  آن مورد توجه دندانپزشکان زیبایی قرار دارد و به لمینت بدون تراش نیز معروف است.

از دیگر ویژگی‌های جذاب لومینیرز، نیاز کم به تراش دندان است که این نوع ونیر به راحتی روی دندان قرار می‌گیرد و ظاهر آن را به صورت کاملا طبیعی تغییر می‌دهد.

لمینت سرامیکی سیستم کدکم

در سیستم CAD-CAM به جای قالب‌گیری، از دهان بیمار اسکن دیجیتال انجام می‌شود و تمام مراحل طراحی به کمک نرم‌افزار تخصصی در کامپیوتر انجام شده و در ادامه هم، مرحله ساخت در دستگاه میلینگ(تراش) طبق داده‌های نرم‌افزار طراحی بر روی بلوک‌های مخصوص به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد.

سیستم کدکم دندانپزشکی

4 مرحله تا زیبایی لبخند

مراحل اجرای لمینت سرامیکی معمولا طی 4 مرحله انجام می‌شود:

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایا و معایب لمینت دندان + 5 کاربرد آن

مشاوره و بررسی

در مرحله اول بیمار با دندانپزشک زیبایی در مورد قابلیت انجام لمینت، انتخاب رنگ و نوع لمینت مشورت می‌کند. انتخاب رنگ کاملا سلیقه‌ای است و هر کس با مشاوره و نظر دندانپزشک آن را انتخاب می‌کند.

تعیین رنگ لمینت دندان

تراش دندان

در صورتی که دندان‌ها نیاز به تراش داشته باشند، این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار بوده و کار با دقت و مهارت بالایی توسط دندانپزشک زیبایی انجام می‌شود.

قالبگیری از دهان

بعد از تراش، دندان‌ها باید کاملا تمیز و خشک شوند و در ادامه از دندان‌های تراش خورده با دقت قالبگیری انجام می‌شود و قالب مورد نظر به همراه سفارش‌ها و توصیه‌های دندانپزشک به لابراتوار پروتزهای دندانی ارسال می‌شود تا مراحل ساخت آن انجام گیرد.

البته در سیستم کدکم به جای قالب‌گیری، توسط اسکنر مخصوص از ناحیه مورد نظر به صورت دیجیتالی اسکن انجام شده و تصویر حاصل به نرم‌افزار مخصوص طراحی جهت عملیات طراحی ارسال می‌شود.

اسکن با سیستم کدکم

چسباندن لمینت

این مرحله نیز نیاز به مهارت دندانپزشک زیبایی دارد. دندانپزشک، لمینت آماده را با سمان(چسب مخصوص) و با دقت بالا روی دندان موردنظر قرار می‌دهد.

مزایای لمینت سرامیکی

خیلی‌ها هنگام شنیدن کلمه سرامیکی تصور می‌کنند این مدل ونیر شکننده است، در حالی که چنین نیست. لمینت دندان از سرامیک‌های پیشرفته دندانی به نام پرسلن ساخته می‌شود و به اندازه کافی مستحکم و مقاوم است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

به طور کلی، حدود 96 درصد وینرهای سرامیکی بیش از 10 سال بدون شکست و ترک خوردگی دوام می‌آورند و در برابر لکه‌پذیری و بدرنگی مقاوم هستند.

در زیر با مزایای لمینت سرامیکی آشنا می‌شوید:

ونیرهای سرامیکی انتخاب عالی برای اصلاح لبخند هستند.

در برابر تغییر رنگ دادن مقاوم است.

ظاهر کاملا طبیعی دارد و بسیار شفاف و درخشان به نظر می‌رسد.

امکان ترکیب آن با دیگر روش‌های دندانپزشکی زیبایی مانند ارتودنسی، بلیچینگ و ایمپلنت وجود دارد.

سوالات رایج لمینت سرامیکی

1.چرا هزینه نصب لمینت سرامیکی بیشتر از ونیر کامپوزیت است؟

هزینه ونیر سرامیکی به دلیل نوع متریال مصرفی، زیبایی و استحکام بالاتر نسبت به ونیر کامپوزیتی بیشتر است.

2. هزینه لمینت سرامیکی دندان چقدر است؟

هزینه این اقدام زیباسازی دندان با توجه به تخصص، تجربه و مهارت دندانپزشک و متریال انتخابی مشخص می‌شود.

3. در چه شرایطی نمی‌توان از لمینت استفاده کرد؟

ونیر سرامیکی برای اصلاح عیوب دندانی متوسط مناسب است و مشکلات بسیار جدی مانند نداشتن دندان، سیاه شدن دندان و تغییر زاویه بیش از حد دندان با این روش قابل حل نخواهد بود.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

10 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      بله لمینت های سرامیکی در برابر فشارهای جویدنی بیش از حد، ممکن است استحکام لازم را نداشته و دچار شکست شوند.

    1. با سلام و احترام
      لمینت ها در صورت ترک خوردگی یا شکستگی باید از روی دندان کاملا برداشته شده و بعد از اقدامات آماده‌سازی دندان، مجددا از نو طراحی، ساخته شده و روی دندان نصب شوند.

    1. با سلام و احترام
      بله لمینت سرامیکی از بابت زیبایی، طبیعی به نظر رسیدن و ماندگاری نسبت به نوع کامپوزیتی(ونیر کامپوزیت) بالاتر است و برخلاف لمینت کامپوزیتی در برابر تغیییر رنگ و رنگ پذیری بسیار مقاوم است.

  1. لمینت که اینقدر حساسه و باید مواظبش بود مسواک یا خمیردندان خاصی برا تمیز کردنش هست یا بصورت معمولی هم میشه تمیزش کرد؟

    1. با سلام و احترام
      خیر نیازی به ابزارهای خاصی نداره و همان مسواک زدن روزانه و نخ داندان کشیدن را شامل میشه فقط توصیه می شود حتما از مسواک های نرم استفاده شود و به آرامی نخ دندان کشیده شود.

  2. اگه رنگ لمینت بعدا تغییر کنه یا اصلا مورد پسند نباشه میشه مجددا با رنگ دلخواه لمینت کرد؟

    1. با سلام و احترام
      اصلاح و تغییر در لمینت امری ممکنه ولی هزینه دارد. لذا بایستی در ابتدای کار از نظر تعیین نوع رنگ، با دندانپزشک خود مشاوره کرده و نهایت دقت را به خرج بدید و در ادامه هم نکات بهداشتی و مراقبتی مربوط به نگهداری از لمینت را رعایت کنید تا نیاز به اصلاح و یا نصب مجدد لمینت نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =