اصلاح فاصله دندان ها با لمینت

اصلاح فاصله دندان ها با لمینت- دکتر مهدی کریمی

به دلایل مختلفی بین دندان‌ها فاصله به وجود می‌آید. این فاصله روی زیبایی چهره و لبخند فرد تاثیر منفی می‌گذارد و موجب کاهش اعتماد به نفس می‌شود. اصلاح فاصله دندان ها با لمینت ، یکی از روش‌های متداول دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی برای رفع این مشکل است.

لمینت دندان روشی مؤثر برای ترمیم مشکلات ظاهری دندان است که نامرتبی و به هم ریختگی آنها را نیز رفع می‌کند و زیبایی لبخند را بهبود می‌بخشد.

وجود فاصله بین دندان‌ها نه تنها روی زیبایی، بلکه موجب تداخل در عملکرد دندان‌ها هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن می‌شود. روش‌های دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد که مناسب‌ترین روش با توجه به شرایط دندان‌ها و نظر دندانپزشک انتخاب می‌شود.

اصلاح فاصله دندان ها با لمینت

اما در این مطلب تصمیم داریم به محبوب‌ترین و سریع‌ترین روش رفع فاصله بین دندان‌ها یعنی لمینت دندان بپردازیم.

لمینت فاصله بین دندان‌ها؛ خلق زیباترین لبخند

لمینت دندان‌های فاصله‌دار روشی مؤثر برای اصلاح طرح لبخند است. این روش، ساخته شده از لایه بسیار ظریف و نازکی از جنس پرسلن(سرامیک) است که بر پایه تکنیک‌های خاص اجرا می‌شود. لمینت‌ها به سفارش دندانپزشک و با کمک لابراتوار پروتزهای دندانی ساخته و توسط دندانپزشک روی سطح جلویی دندان قرار می‌گیرند.

بیشتر مواقع لمینت دندان برای رفع فاصله بین دندان‌ها مناسب است و در صورت مهیا نبودن شرایط، دندانپزشک روش دیگری مانند ارتودنسی یا کامپوزیت را پیشنهاد می‌دهد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

کاندیدای نامناسب اصلاح فاصله دندان ها با لمینت

چه کسانی نمی‌توانند لمینت دندان‌های دارای فاصله را انجام دهند؟ مطمئنا قبل از اجرا، این سؤال برایتان ایجاد می‌شود. معمولا افراد دارای شرایط زیر نمی‌توانند از این روش استفاده کنند:

افراد دارای پوسیدگی وسیع دندان

افراد مبتلا به بیماری‌های شدید لثه

افراد مبتلا به دندان قروچه و اکلوژن نامناسب

مزایا و معایب لمینت دندان‌های فاصله‌دار

لمینت دندان یکی از بهترین روش‌های زیباسازی لبخند است که زیبایی بالایی داشته و ماندگاری طولانی مدتی دارد. مزایای فوق‌العاده این روش را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

مزایا

دوام و ماندگاری این روش بسیار بالا است.

زیبایی بسیار بالایی دارد.

طی دو الی سه جلسه اجرا می‌شود.

احساس درد و ناراحتی حاصل از آن بسیار ناچیز است.

معایب

این روش علاوه بر مزایا، معایب و محدودیت‌های مختلفی نیز دارد که به شرح زیر است:

برای رفع فاصله دندان‌های خلفی(عقبی) مناسب نیست.

اگرچه ماندگاری مناسبی دارد، اما همیشگی نیست.

در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی بعد از مدتی نیاز به ترمیم و اصلاح پیدا می‌کند.

نیاز به تراش دندان‌ها دارد و انجام نادرست این کار، احتمالا باعث بروز حساسیت دندان می‌شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مقایسه لمینت و ارتودنسی

نحوه اجرای لمینت دندان

قبل از هر کاری دندانپزشک به بررسی شرایط دهان و دندان می‌پردازد. اگر دچار بیماری لثه یا پوسیدگی دندان باشید، در مرحله اول لازم است برای درمان آنها اقدام کنید.

پس از رفع مشکلات، به مقدار ناچیز از سطح مینای جلوی دندان تراش داده می‌شود. این کار برای اجرای لمینت دندان ضروری است. حال نوبت به قالب‌گیری دندان‌های تراش داده شده می‌رسد. در مرحله بعد با کمک لابراتوار پروتزهای دندانی، لمینت دندان به صورت سفارشی ساخته می‌شود.

طی مدت ساخت لمینت‌ها، ونیر موقت روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. بعد از یک الی دو هفته، به مطب دندانپزشکی مراجعه کرده و لمینت دندان جایگزین ونیرهای موقت می‌شود و در صورت وجود مشکل در بایت دندان‌ها، دندانپزشک آن را رفع خواهد کرد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دلایل بروز فاصله بین دندان‌ها

در سنین کودکی فاصله بین دندان‌ها به دلیل رشد نامناسب دندان‌های دائمی اتفاق می‌افتد که در برخی افراد این فاصله به مرور زمان از بین می‌رود، اما برخی دیگر همچنان با فاصله بین دندان‌ها مواجه هستند. دلایل مختلفی روی بروز این اتفاق تاثیرگذار است:

ژنتیک

مهمترین عامل که باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود، ژنتیک است. خیلی از افراد به دلایل ارثی دارای دندان‌های ریز و کوچکی هستند و با وجود فضای بسیار بزرگ، فاصله بین دندان‌هایشان ایجاد می‌شود.

از دست دادن دندان

مهم‌ترین عامل بروز فاصله، از دست دادن دندان‌ها و پوسیدگی آنهاست. به مرور زمان دندان‌ها تحت شرایط نادرست دچار پوسیدگی می‌شوند و کشیدن آنها، جای خالی بین دندان‌ها ایجاد می‌کند.

بیماری‌های لثه‌ای

بروز بیماری‌های لثه تهدید بزرگی برای حذف بافت نگهدارنده دندان‌ها است که به مرور زمان موجب ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
کاربرد لمینت دندان

بهترین روش رفع فاصله بین دندان‌ها

اگرچه لمینت دندان محبوب‌ترین روش زیبایی دهان و دندان است، اما نمی‌توان آن را به عنوان بهترین روش برای هر فرد انتخاب کرد، زیرا شرایط ساختار دهان و دندان هر فردی با دیگری متفاوت است.

اگر فاصله بین دندان‌های یک فرد زیاد از حد است، برای رفع بهتر است از روش‌های ارتودنسی یا ایمپلنت دندان استفاده کنید. به طور کلی، تصمیم نهایی به نظر و تشخیص دندانپزشک بستگی دارد و او با بررسی شرایط، بهترین روش درمانی را پیشنهاد می‌دهد و در شرایط کاملا ایده‌آل این مشکل را رفع می‌کند.

ارتودنسی

البته برای رسیدن به نتیجه عالی و رضایت بخش باید نزد دندانپزشک ماهر و مجرب بروید و از مهارت و تجربه او اطمینان کامل داشته باشید.

کلام آخر

لمینت دندان فاصله‌دار به خوبی فاصله بین دندان‌ها را از بین می‌برد و تقارن و نظم بین آنها ایجاد می‌کند. این روش اصلاحی برای بسیاری از مشکلات ظاهری و ناهماهنگی‌های دندان مناسب است.

علاوه بر این تغییر رنگ دندان‌ها و شکستگی را نیز رفع خواهد کرد. همچنین اجرای سریع آن برای بسیاری از بیماران مطلوب است. زیرا دیگر نیازی به روش‌های درمانی طولانی مدت مانند اردتونسی ندارند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 8 =