مراقبت های بعد از لمینت + 9 روش طلایی

مراقبت های بعد از لمینت- دکتر مهدی کریمی

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی از سرامیک یا کامپوزیت است که به سطح جلویی دندان‌ها می‌چسبد و ترمیم زیبایی سریع و طولانی مدتی را برای دندان‌های لکه‌دار شده، نامرتب، دارای فاصله و نامنظم فراهم می‌کند.

این روش، راهکاری فوق‌العاده برای کامل کردن لبخند شماست که با انجام مراقبت های بعد از لمینت دندان می‌توانید یک دهه یا بیشتر از وجود آن بهره‌مند شوید.

لمینت دندان ماندگاری بالایی دارد که در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت دقیق تا سالیان دراز دوام می‌آورد.

مراقبت های بعد از لمینت

این روش دندانپزشکی زیبایی بهترین راهکار برای دندان‌های نامنظم، نامرتب یا کج و دارای فاصله است و سرمایه‌گذاری عالی برای حفظ زیبایی دندان‌ها و افزایش اعتماد به نفس است.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

خوشبختانه یادگیری مراقبت‌ها بسیار ساده است و برای زیبا نگه داشتن آن لازم نیست سختی زیادی را تحمل کنید. زیرا تنها به اقدامات بهداشتی و مراقبتی روزانه دندان محدود می‌شود. در ادامه بیشتر با این نکات نگهداری از لمینت دندان آشنا می‌شوید:

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

اولین نکته مراقبتی؛ رعایت بهداشت دهان و دندان

اگر قبل از اجرای لمینت، نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کرده باشید، احتمالاً نیاز به تغییر آنچنانی در برنامه مراقبتی خود ندارید. تنها کافی است روزانه حداقل دوبار مسواک بزنید و از دندان در برابر تجمع جرم‌ها مراقبت کنید.

مراقبت های بعد از لمینت دندان در حالت ایده‌آل این است که حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید تا ذرات گیر کرده بین دندان‌ها تخلیه شوند و از سلامت دندان‌ها و لثه‌ها محافظت کنید.

نخ دندان کشیدن

پرهیز از سایش دندان‌ها

یکی از عوامل مؤثر بر ساییدگی دندان‌ها، دندان قروچه است. دندان قروچه همان به هم ساییدن ناخودآگاه دندان‌ها هنگام خواب شبانه است که تاثیر بدی روی لمینت دندان می‌گذارد.

کسانی که بدلیل استرس زیاد با این مشکل مواجه هستند بهتر است برای رفع آن چاره‌ای بیندیشند. زیرا به دندا‌ها و مفاصل فک آسیب جدی وارد می‌شود. معمولاً دندانپزشکان برای کاهش فشار دندان قروچه، استفاده از نایت گارد(محافظ شبانه) را توصیه می‌کنند که قرار دادن آن روی دندان‌ها از دندان طبیعی و روکش‌های جدید محافظت خواهد کرد.

دندان قروچه

محافظت از لبخند جدید

فعالیت بدنی بخش مهمی از سبک زندگی سالم است، اما شرکت در فعالیت‌های ورزشی سنگین مانند بوکس، ورزشهای رزمی و دیگر ورزش‌های تماسی می‌تواند روی سلامتی لبخند جدید شما تاثیر گذار باشد.

برای پیشگیری از این موضوع، حتما نکات مراقبتی را رعایت کنید تا احتمال آسیب دیدگی کاهش پیدا کند. در چنین فعالیت‌هایی در صورت نیاز از محافظ دندان استفاده کنید تا حتی‌الامکان از ضربه و آسیب احتمالی به لمینت‌ها جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
لمینت سرامیکی + 4 مرحله تا زیبایی لبخند

دقت در خوردن و جویدن

لمینت‌ها استحکام بالایی دارند، اما آسیب ناپذیر نیستند و احتمال شکستگی آنها همانند دندان‌های طبیعی وجود دارد. پس یکی از مراقبت‌های بعد از لمینت دندان این است که هنگام مصرف غذاهای سفت توجه ویژه داشته باشید و به آرامی بجوید.

همچنین تا حد امکان از مواردی مانند شکستن تخمه، خوردن ته دیگ، خوردن هویج خام و … خودداری کنید.

مراقبت از لمینت در برابر لکه‌ پذیری

لمینت‌های دندان مانند دندان‌های طبیعی استعداد لکه پذیری دارند. بنابراین بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های حاوی رنگدانه کمتر استفاده شود. البته این مورد بیشتر در خصوص ونیرهای کامپوزیت صدق می‌کند، چون لمینت‌های سرامیکی(ونیر پرسلن‌ها) با مصرف خوراکی‌های حاوی رنگدانه دچار تغییر رنگ نمی‌شوند.

از دیگر عوامل مؤثر بر ایجاد لکه روی لمینت می‌توان به مصرف سیگار اشاره کرد. استعمال دخانیات خیلی زود موجب تغییر رنگ لمینت دندان می‌شود و سلامتی کلی دهان و دندان را به خطر می‌اندازد. بنابراین برای مشاهده لبخندی سفید و زیبا از سیگار کشیدن بپرهیزید.

سفید کردن دندان

مراجعه منظم به دندانپزشک زیبایی

از دیگر مراقبت‌ های بعد از لمینت دندان می‌توان به مراجعه منظم به دندانپزشک اشاره کرد. معاینات روتین دندان برای افراد دوستدار دندان‌های سالم ضروری است.

به همین خاطر پیشنهاد می‌شود در فواصل زمانی منظم، برای معاینه و محافظت از دندان‌ها به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید تا از استحکام و کیفیت لمینیت دندان مطمئن شوید و قبل از وقوع مشکل خطرسازی، برای رفع آن اقدام کنید.

علاوه براین دندانپزشک از تجهیزات حرفه‌ای برای حفظ بهداشت دهان استفاده می‌کند و با کمک آنها موجب حفظ درخشش و سفیدی لمینت دندان می‌شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایا و معایب لمینت دندان + 5 کاربرد آن

استفاده از خمیر دندان فاقد مواد ساینده

خمیردندان‌های حاوی مواد ساینده روی لمینت دندان تاثیر منفی می‌گذارد و به آن‌ها آسیب جبران ناپذیری وارد می‌کند، پس در انتخاب خمیردندان‌تان نهایت دقت را داشته باشید و از دندانپزشک خود مشاوره بگیرید.

انجام مراقبت‌های لثه

از دیگر مراقبت‌ های بعد از لمینت دندان می‌توان به حفظ سلامتی لثه‌ها اشاره کرد که باید با دقت بیشتری از لثه‌ها در برابر بیماری‌های پریودنتال محافظت کنید. همچنین در صورت مشاهده هرگونه مشکل در ناحیه لثه و التهاب بیش از حد آن، سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.

عدم استفاده از مسواک‌های سخت

برای دندان‌های لمینت شده بهتر است از مسواک نرم استفاده کنید و مسواک‌های زبر و سخت ممکن است به لمینت دندان آسیب برساند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

کلام آخر

برای استفاده از این روش زیبایی دندان باید شرایط دهان و دندان به خوبی بررسی و به تشخیص دندانپزشک زیبایی باتجربه، صلاحیت انجام آن تایید شود. اگر کاندیدای انجام لمینت شدید می توانید به آن اقدام کرده و از زیبایی لبخند بهره‌مند شوید.

مراقبت های بعد از لمینت دندان کمک می‌کند در عین لذت بردن از زیبایی‌های دندان، سلامتی دهان و لثه خود را تضمین کنید و نگرانی بابت احتمالات بعد از این روش زیبایی نداشته باشید. یا مجبور نشوید خیلی زود برای تعویض لمینت‌ها اقدام کنید.

سوالات رایج مراقبت های بعد از لمینت دندان

1. آیا لمینت دندان به دندان‌ها آسیب می‌رساند؟

یکی از دغدغه‌های اصلی مخاطبین برای اجرای این روش، عدم آسیب دیدگی دندان‌های طبیعی است. دندانپزشک برای نصب لمینت، ساختار دندان‌ها را تغییر می‌دهد، اما آسیب جدی به عملکرد دندان‌ها وارد نمی‌شود.

2. بعد از لمینت دندان از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

بعد از لمینت تا حد امکان از خوردن غذاهای سفت وسخت بپرهیزید.

3. پس از لمینت دندان می‌توانیم راحت غذا بخوریم؟

هنگامی که لمینت روی دندان قرار می‌گیرد، تقریبا می‌توانید همه کار انجام دهید و خوردن غذا هیچ مانعی ندارد.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =