انواع ایمپلنت دندان+بهترین برندهای ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان - دکتر مهدی کریمی

آیا دندانپزشک‌تان تشخیص داده است نیاز به کاشت دندان دارید؟ بی‌شک میان انواع ایمپلنت دندان غرق شده‌اید. شاید بهتر است برای انتخاب راحت کمی با انواع مختلف این ابزار کاربردی دندانپزشکی آشنا شوید.

اما اگر هیچ آشنایی با آن ندارید، بهتر است بگوییم ایمپلنت‌ها از تیتانیوم خالص ساخته می‌شود که بسیار کوچک هستند و داخل استخوان زیر لثه قرار می‌گیرد. پایه متصل شده همانند ریشه دندان معمولی عمل می‌کند که می‌تواند جایگزین دندان از دست رفته شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
ایمپلنت دندان چیست؟ 5 دلیل محبوبیت ایمپلنت

اکنون که درک بهتری از ایمپلنت تیتانیومی دارید، بیایید انواع مختلفی از آن را مرور کنیم.

انواع ایمپلنت‌های دندان؛ 3 تا رایج‌ترین‌ها

سه نوع رایج ایمپلنت دندان وجود دارد که به نام‌های آندوستئال، ساب پریوستئال و زایگوماتیک معروف‌اند. اندوستئال ایمن‌ترین و رایج‌ترین مدل میان این سه مدل است، در حالی که زیگوماتیک نسبت به دو مدل دیگر به ندرت استفاده می‌شود و ساختار پیچیده‌ای دارد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

ایمپلنت اندوستئال، بهترین اتصال استخوان و پایه

اندوستئال یکی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت دندان است که معمولا دندانپزشکان آن برای اکثر بیماران دارای استخوان فک خوب و سالم استفاده می‌کنند. این روش از پایه‌های نگهدارنده عالی ساخته می‌شود که به شکل پیچ است. هنگام اتصال کامل پیچ با استخوان، دندان مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد.

ایمپلنت اندوستئال

این روش طی کوتاه مدتی انجام می‌شود تا بهبود یابد. زیرا برقراری اتصال نیاز به زمان دارد. پس از گذراندن دوره بهبودی، پروتز دندان نصب و با دندان‌های اطراف به خوبی هماهنگ می‌شود.

اگر ایده کاشت دندان به روش اندوستئال را دوست نداشتید، شاید احساس‌تان نسبت به روش بعدی خوشایند باشد.

ایمپلنت ساب پریوستئال

یکی دیگر از انواع ایمپلنت دندان، ساب پریوستئال است که خیلی اوقات جایگزین روش قبلی می‌شود. این روش به جای قرارگیری داخل استخوان فک، در بالای استخوان قرار می‌گیرد، اما همچنان زیر لثه جاگذاری می‌شود.

یک قاب فلزی زیر اباتمنت قرار دارد که پایه‌ای به آن متصل است. سپس اباتمنت با پروتز دندان ارتباط برقرار می‌کند و آن را در جای مناسبش ثابت نگه می‌دارد. در واقع دندان مصنوعی به گیره‌های بیرون‌زده از لثه محکم می‌شود.

ایمپلنت ساب پریوستئال

این روش زمانی انتخاب می‌شود که بیمار استخوان کافی در ناحیه فک نداشته باشد یا ترجیح می‌دهد طی جراحی شدید دهان قرار نگیرد.

اگر این روش متناسب با شرایط شماست، شاید روش دیگر نیز مورد پسندتان باشد!

ایمپلنت‌های زیگوماتیک؛ متفاوت

ایمپلنت‌های زیگوماتیک کمترین نوع ایمپلنت‌های دندانی است که در دسترس شماست. این روش پیچیدگی خاصی دارد و تنها در صورتی قابل انجام است که بیمار استخوان کافی برای کاشت نداشته باشد.

ایمپلنت زیگوماتیک
طی این روش ایمپلنت به جای نصب داخل استخوان فک در استخوان گونه بیمار قرار می‌گیرد.

سایر تکینک‌های کاشت دندان

انواع ایمپلنت دندان با توجه به تکنیک‌های انتخابی برای اجرا تعریف می‌شوند. رایج‌ترین مشکل پیش روی کاشت، عدم حضور استخوان کافی داخل استخوان فک است که دندانپزشکان برای جبران آن از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

تقویت استخوان

اگر استخوان نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، دندانپزشک برای ترمیم آن چاره‌ای می‌اندیشد. در چنین مواقعی از مواد افزودنی برای تقویت استخوان استفاده می‌کنند. شاید فکر کنید اضافه کردن چیزی خارج از بدن ناممکن است، اما واقعا می‌تواند اثرگذار باشد!

لیفت سینوس

گاهی اوقات به دلیل از دست دادن دندان‌های پشتی استخوان دچار آسیب دیدگی می‌شود که با کمک این تکنیک استخوان به زیر سینوس اضافه خواهد شد.

لیفت سینوس

گسترش ریج

در مواقعی که فک به اندازه کافی برای کاشت پهن نباشد، دندانپزشک موادی به آن پیوند می‌زند. این کار به ایجاد فضا در بالای فک کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراحل ایمپلنت دندان + 0 تا 100 سه مرحله آن

بهترین نوع ایمپلنت دندان

خیلی‌ها برای انجام این اقدام مهم دندانپزشکی این سؤال را می‌پرسند:” چگونه بهترین روش کاشت دندان را برای خودم انتخاب کنم؟” انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان به شرایط فردی بستگی دارد و هر کدام از مدل‌های کاشت در زمینه خاصی ایفا نقش می‌کنند:

برای یک دندان

برای جایگزین کردن تک دندان نیاز به یک پیچ(فیکسچر) و یک تاج(اباتمنت) داریم. ابتدا، جراح در دهان شما پیچ را نصب می‌کند و سپس تاج را متصل کرده تا ساختار دندان دوباره بازسازی شود. کل این فرآیند بدون درد انجام می‌شود، اما ممکن است تا چهار ماه طول بکشد که پایه برای نگهداری تاج آماده شود.

پشتیانی ایمپلنت از چند دندان

برای چندین دندان از دست رفته، بریج با ایمپلنت بهترین انتخاب است. در این مواقع، یک پایه با چندین ایمپلنت دندان به هم متصل می‌شود.
اما اگر میان دندان‌های از دست رفته فاصله وجود داشته باشد، ممکن است راهکار دیگری پیشنهاد شود.

دندان مصنوعی با نگهدارنده ایملپنت برای همه دندان‌ها

جراحی پیشرفته دهان این شرایط را ایجاد می‌کند که پروتزهای سفارشی متناسب با شکل منحصر به فرد فک و لثه شما ساخته و با انواع مختلفی از گزینه‌های ایمپلنت دندانی به فک متصل شود. چنین طراحی متناسب با زیبایی شناسی دقیق شماست و اگر از دندان مصنوعی متحرک استفاده می‌کنید، این روش به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان برایتان انتخاب می‌شود.

معروف‌ترین برندهای ایمپلنت دندان؛ از سوئیسی تا آمریکایی و سوئدی

شاید متوجه شده باشید برندهای مختلفی برای اجرای انواع ایمپلنت دندان وجود دارد. با این حال، تنها 10 الی 15 مورد از آن‌ها برای شما آشنا هستند یا 2 الی 3 موردشان توسط متخصص دندانپزشک‌تان معرفی می‌شود.

البته عرضه و تقاضا مانند هر تجارت دیگری روی این موضوع تاثیرگذار است. در ادامه با چند نمونه از محبوب‌ترین برندهای ایمپلنت دندانی آشنا می‌شود تا با اطمینان بیشتری برای انجام آن قدم بردارید:

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

 Straumann؛ اشترومن سوئیس معروف‌ترین برند ایمپلنت

اشترومن یکی از بهترین برندهای ایمپلنت دندان است که در سال 1954 توسط شرکت معروف ایمپلنتولوژی سوئیسی تاسیس شد. این شرکت تحقیقات زیادی در ساخت دندانپزشکی و بیومواد انجام داده و روی نرم‌افزار دندانپزشکی سرمایه گذاری فراوانی کرده‌ است.

ایمپلنت اشترومن

تولیدات آن‌ها بسیار نوآورانه، بادوام و ایمن است و متخصصان و کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی برای انجام ترمیم و جراحی این برند را انتخاب می‌کنند. البته اشترومن به عنوان یکی از بهترین مارک‌ها در کل دنیا، قیمت گرانی نسبت به دیگر برندهای ایمپلنت دارد.

Zimmer Biomet

برند زیمر بیومن یکی از بزرگترین برندهای دندانپزشکی در جهان است که سخت تلاش می‌کند و کیفیت، یکپارچگی و ایمنی بیماران را اولویت فعالیت و تولیدات خود قرار داده است.

ایمپلنت زیمر بیومن

Nobel Biocare

نوبل بیوکر یکی از شرکت‌های باتجربه در زمینه ساخت انواع ایمپلنت دندان است که بر پایه کیفیت زندگی بیماران فعالیت می‌کند و در زمینه توانمندسازی متخصصان دندانپزشکی قدم بزرگی برداشته است.

ایمپلنت نوبل بیوکر

Dentsply sirona

دنتس پلای یک برند آمریکایی است در سال 1899 تاسیس شد و برند سیرونا هم یک برند آمریکایی است که در سال 1877 فعالیت خود را آغاز کرد. این دو برند در سال 2016 با یکدیگر ادغام شدند و توانستند با سرمایه گذاری‌های نوآورانه بهترین محصولات دندانپزشکی را به کل دنیا ارائه دهند.

کلام آخر

بعد از آشنایی با انواع ایمپلنت دندان وقت آن رسیده کیفیت زندگی خود را افزایش دهید و طی یک جلسه مشاوره تعیین کنید بهترین ایمپلنت برای جایگزینی دندان کدام است. طی جلسه مشاوره دندانپزشک در مورد جزئیات گزینه‌های مختلف با شما صحبت می‌کند و سوالاتی در مورد اهداف زیبایی می‌پرسد.

سوالات رایج انواع ایمپلنت دندان

1.کدام برند ایمپلنت دندان بهتر است؟

از جمله بهترین برندهای ایمپلنت دندان می‌توان به اشترومن، نوبل بیوکر، زیمر، دنتس پلی سیرونا و … اشاره کرد.

3.بهترین کشور سازنده ایمپلنت دندان کدام است؟

مشهورترین برندهای ایمپلنت دندان در کشورهایی همچون آمریکا، سوئیس، آلمان و سوئد حضور دارند و محصولات با کیفیتی روانه بازار می‌کنند.

4. تفاوت میان انواع ایمپلنت دندان چیست؟

تفاوت میان ایمپلنت¬های دندانی، نحوه اجرا و نصب آن‌هاست. برخی ایمپلنت‌ها تنها بر یک روش تکیه می‌کنند و برخی دیگر با به کارگیری چندین روش تکمیل می‌شوند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

12 پاسخ

  1. سلام
    قیمت ایمپلنت ها مارک به مارک فرق داره؟
    آقای دکتر شما از کدوم برند برا بیماراتون استفاده می کنید؟

    1. با سلام و احترام
      بله قیمت ایمپلنت ها با توجه نوع برندشان متفاوته.
      ما در مطب برای مراجعینی که قصد کاشت دندان دارند از ایمپلنت های برند اشترومن سوئیس که بهترین و با کیفیت ترین برند ایمپلنت دنیاست استفاده می کنیم.

    1. با سلام و احترام
      بله در سال های اخیر چند شرکت ایرانی هم تحت لیسانس فناوری های خارجی اقدام به طراحی و ساخت ایمپلنت کرده اند. ولی در مطب ما صرفا از ایمپلنت های با کیفیت خیلی بالای اشترومن سوئیسی استفاده می شود.

    1. با سلام و احترام
      دوام ایمپلنت دندان در صورت انجام صحیح آن توسط دندانپزشک، استفاده از برندهای مطرح جهانی و رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی دهان و دندان می تواند بسیار طولانی و حتی مادالعمر باشد.

  2. سلام
    ایمپلنتی که برای کاشت در دهان استفاده می کنید را خودتان سفارش میدید یا تهیه اش به عهده بیماره؟

    1. با سلام و احترام
      تهیه ایمپلنت بر عهده ماست و ما یکی از بهترین و مرغوب ترین برندهای جهانی(اشترومن سوئیس) را برای مراجعین خود استفاده می کنیم.

    1. با سلام و احترام
      لطفا جهت اطلاع از تعرفه خدمات ارائه شده در مطب با شماره های اعلام شده در سایت، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =