عمر لمینت دندان + راهکار افزایش آن

عمر لمینت دندان- دکتر مهدی کریمی

لمینیت دندان یکی از بهترین راه حل‌ها برای تغییر چشمگیر لبخند شما است. این راهکار می‌تواند رنگ، شکل و تناسب دندان‌های شما را بهبود بخشد و به عنوان راهکاری مفید برای حفظ ظاهر دندان‌ها شناخته می‌شود. بنابراین مخاطبین آن می‌توانند این سؤال را بپرسند: “عمر لمینت دندان چقدر است و تا چه زمانی می‌توان از زیبایی آن بهره برد؟”

لمینت‌ها پوسته‌ای نازک هستند که روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند دندان‌ها و لبخند زیبایی داشته باشید. این راهکار زیبایی عیوب دندان را رفع کرده و ظاهر لبخند را بهبود می‌بخشد.

از دیگر دلایل اثربخش روی محبوبیت این روش، مدت زمان ماندگاری آن است. مدت زمان ماندگاری لمینت دندان بالاست و نسبت به دیگر روش‌ها، استحکام بیشتری دارد. اما این گفته بدین معنا نیست که آسیب ناپذیر است! تنها با دانستن عوامل مؤثر بر طول عمر لمینت دندان می‌توانید در مدت طولانی از آن استفاده کرده و بدون آسیب دیدگی برای مدت طولانی زیبایی و درخشش آن را روی لبخند خود مشاهده کنید.

عمر لمینت دندان

عمر مورد انتظار لمینت دندان

بیشتر مواقع دندانپزشکان برای زیبایی لبخند و دندان‌ها اجرای لمینت را توصیه می‌کنند. زیرا دوام بالایی داشته و مزایای زیبایی‌اش نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است.

لمینت دندان بر روی قسمت جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از راهکارهای دندانپزشکی زیبایی است و تاثیر فوق‌العاده روی زیبایی دندان‌ها دارد و با ضخامت کمتری روی دندان‌ها نصب می‌شود. امروزه از متریال‌های مختلفی برای اجرای این روش زیبایی استفاده می‌کنند که هر کدام از آنها از نظر زیبایی و استحکام با یکدیگر متفاوت‌اند.

در صورت نصب لمینت با کیفیت، بی‌تردید شاهد زیبایی و جلوه منحصر به فردی در ظاهر دندان‌ها خواهید بود و به خوبی نقایص دندانی مانند بدفرمی و شکستگی دندان برطرف می شود.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

عمر مفید لمینت سرامیکی دندان به طور متوسط حدود 10 الی 15 سال است. با این حال، عمر آن می‌تواند از کمتر از ۱۰ سال تا بیشتر از ۲۰ سال متغیر باشد. همچنین عوامل مختلفی مانند دندان قروچه، خوردن غذاهای سفت و فشار بیش از حد روی کاهش عمر لمینت تاثیر گذار است و حتی ممکن است به آن آسیب وارد کند.

تفاوت اصلی میان لمینت و روکش دندان، ساختار و نازک‌تر بودن لمینت نسبت به روکش‌ها است. لمینت‌ها، هرچند می‌توانند مستعد ساییدگی و شکستگی باشند، ولی دوام و طول عمر بیشتری دارند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

نکات مهم برای افزایش ماندگاری لمینت‌ها

هر فردی که تصمیم به اجرای لمینت دندان می‌گیرد باید اصولی را رعایت کند تا حتی‌الامکان این روش دوام بالایی داشته باشد. همچنین این نکته بسیار مهم است که با حفظ و نگهداری لمینت دندان می‌توان سلامت دندان‌ها را نیز تضمین کرد.

اولین نکته؛ سلامت دهان و دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه برای افزایش طول عمر لمینت دندان ضروری است. استفاده از خمیر دندان ملایم حاوی فلوراید نیز به تمیز نگه داشتن لمینت کمک می‌کند و موجب محافظت از آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت های بعد از لمینت + 9 روش طلایی

درمان دندان قروچه

اگر دچار دندان قروچه هستید برای درمان آن باید اقدام کنید و قبل از اجرای لمینت بهتر است راهکاری برای رفع این مشکل در نظر بگیرید، زیرا دندان قروچه فشار زیادی روی لمینت‌ها وارد می‌کند و موجب آسیب دیدگی زودهنگام آن می‌شود.

دندان قروچه

ترک عادات نامناسب

حتی اگر لمینت استحکام بالایی داشته باشد، در برابر عوامل مانند جویدن خوراکی‌های سفت مثل هویج خام، شکستن تخمه و … استحکام خود را از دست می‌دهد و ممکن است دچار آسیب‌دیدگی شود. بنابراین برای حفظ طول عمر مفید لمینت دندان، از آن در برابر فشار و ضربه محافظت کنید.

مصرف سیگار ممنوع!

مصرف سیگار و دخانیات روی سلامت دندان‌ها و تغییر ظاهر لمینت دندان تاثیرگذار است. پس برای حفظ سلامتی لثه و افزایش اعتماد به نفس از مصرف سیگار خودداری کنید.

مراجعه منظم به دندانپزشک

از دیگر نکات مهم برای افزایش طول عمر لمینت دندان، مراجعه منظم به دندانپزشک است. توصیه می‌شود هر شش ماه یکبار به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید تا از سلامتی دندان‌ها مطمئن شوید و در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

عوامل اثربخش بر ماندگاری لمینت دندان

برای افزایش طول عمر لمینت سرامیکی دندان، بهتر است به نکات گفته شده در زیر توجه داشته باشید:

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

اولین عامل؛ تجربه و مهارت دندانپزشک

یکی از نکات مؤثر برای عمر مفید لمینت دندان، مهارت و تجربه دندانپزشک زیبایی است. دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید باید دقت و ظرافت بسیاری در اجرای لمینت دندان داشته باشد و به خوبی شرایط دندان‌های شما را بررسی کند.

در صورت عدم تجربه کافی ممکن است نتیجه ایده‌آلی مشاهده نکنید و از ظاهر لمینت دندان ناراضی باشید و احتمالا سلامتی لثه و دندان‌هایتان در آینده تهدید شود.

جنس لمینت

جنس لمینت انتخابی، تاثیر مستقیم روی ماندگاری و دوام آن دارد. هرچه جنس لمینت مرغوب‌تر باشد و از متریال باکیفیتی درست شده باشد شاهد طول عمر بیشتری از این روش خواهید بود.

وضعیت دندان‌ها

هرچه دندان‌های شما سالم و استحکام آنها ایده‌آل باشد، لمینت دندان کمتر در خطر آسیب دیدگی و ایجاد ترک قرار می‌گیرد و در مدت طولانی می‌توانید از زیبایی آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

رعایت نکات مراقبتی‌

اگر بعد از اجرای لمینت به خوبی از آنها مراقبت کنید و نکات بهداشتی دهان و دندان را با دقت رعایت کنید، قطعا می‌توانید مدت زمان بیشتری از لمینت دندان استفاده کنید.

چه زمانی باید لمینت دندان را تعویض کنید؟

احتمال دارد لمینت‌ها با گذشت زمان دچار آسیب‌دیدگی و تغییر ظاهر شده و دیگر زیبایی اولیه خود را نداشته باشند. بنابراین برای حفظ درخشش آنها مجبور هستید لمینت را تعویض کنید.

یکی از عوامل مؤثر بر تعویض و عمر مفید لمینت دندان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است، زیرا دندان‌های شما زیر پوشش لمینت قرار می‌گیرد و در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی، خیلی زود دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی می‌شود که برای ترمیم آن مجبور هستید لمینت را تعویض کنید.

کلام آخر

اگر تصمیم دارید زیبایی لبخند خود را بهبود بخشید، لمینت دندان گزینه بسیار خوبی است. این روش طی مراحل مختلفی اجرا می‌شود و در صورت انتخاب متریال مرغوب می‌تواند تا 20 سال ماندگاری داشته باشد. به همین دلیل این روش به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در دندانپزشکی طرفداران زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایا و معایب لمینت دندان + 5 کاربرد آن

سوالات رایج عمر لمینت دندان

1. طول عمر لمینت بیشتر است یا کامپوزیت؟

لمینت سرامیکی دندان نسبت به ونیرهای کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد و در صورت اجرای آن به درستی می‌توان حدود 10 الی 20 سال از آن استفاده کرد. در حالی که دوام ونیر کامپوزیت حدود 5 الی 7 سال است.

2. چند وقت یکبار باید لمینت دندان را تعویض کرد؟

با انجام مراقبت‌های لازم نیازی به تعویض زود هنگام لمینت نیست. اما در صورت آسیب دیدگی و تغییر رنگ باید برای حفظ زیبایی دندان، آن را تعویض کنید.

3. آیا جنس لمینت دندان روی دوام آن تاثیرگذار است؟

بله حتما. در صورت انتخاب متریال مناسب لمینت، شاهد استحکام و دوام بیشتری از آن هستید.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 13 =