بهترین روکش دندان

بهترین روکش دندان- دکتر مهدی کریمی

بهترین روکش دندان کدام است؟ این سؤال میان مراجعین دندانپزشکی بسیار رایج است و بیشتر مخاطبین تمایل دارند دندان قابل روکش خود را با بهترین روکش کاور کنند.

روکش دندان با پوشش آسیب، بدرنگی‌ها و ناهماهنگی‌های جزئی، سطح دندان را ترمیم می‌کند و در بسیاری از موارد، یک جایگزین عالی برای تاج دندان است.

روکش‌ها ظاهر لبخند را بهبود می‌بخشند و در عین حال، موجب افزایش کیفیت و استحکام دندان می‌شوند. با توجه به نیاز و وضعیت دندان‌ها می‌توانید یکی از بهترین انواع روکش دندان را انتخاب کنید. در شرایط مناسب روکش می‌تواند ظاهر کلی دندان‌ها را ارتقا دهد و موجب افزایش عملکرد دندان شود.

روکش دندان چیست و چه کسانی کاندیدای آن هستند؟

قبل از آشنایی با بهترین روکش دندان بهتر است کمی با ماهیت آن آشنا شوید. روکش قطعه کلاهکی شکل نازک سرامیکی، زیرکونیایی، فلز-سرامیکی یا تمام فلزی است که برای بازیابی ظاهر طبیعی زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شود و در عین حال استحکام و سازگاری بسیار بالایی با مینای دندان دارد.

بهترین روکش دندان

این ایده درمانی دندانپزشکی که خاصیت زیبایی نیز دارد به صورت سفارشی روی تاج تراش خورده دندان ساخته می‌شود و به دندان متصل می‌گردد.

هر فردی که احساس کند دندان‌هایش با تغییرات حاصل از اجرای روکش دندان بازسازی می‌شود، می‌تواند از آن بهترین سود را ببرد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

روکش‌ها به این دلیل محبوبیت فراوانی دارند که امکان اصلاح دندان‌ها یا دهان را دارند و با توجه به نیازهای بیمار قابل اجرا هستند. بنابراین ابتدا شرایط و نیازهای خود را با دندانپزشک‌تان در میان بگذارید تا با نظر و راهنمایی دندانپزشک بهترین نوع روکش دندان قابل اجرا باشد.

تفاوت لمینت دندان با روکش

مزایای روکش‌های دندانی

روکش دندان با مزایای فوق‌العاده به عنوان انتخاب متداول کسانی که به دنبال دندانپزشکی زیبایی برای اصلاح ظاهر دندان هستند شناخته می‌شود. در موارد زیر با مزایای آن آشنا می‌شوید:

بهبود تغییر رنگ دندان

روش سریع و ساده

نتایج طولانی مدت و ماندگار

پوشاندن دندان‌های مشکل دار

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
انواع پروتز دندان + مزایا و مراقبت‌ها

بهترین روکش دندان کدام است؟

روکش دندان به عنوان پروتز ثابت روی دندان قرار می‌گیرد و تاج را دوباره بازسازی می‌کند. جنس روکش‌ها‌ بسیار متفاوت است که هر کدام دارای استحکام و عملکرد متفاوتی نیز می‌باشد، اما دو نوع روکش مناسب دندانی بh عنوان سرامیکی و فلز-سرامیکی یا PFM وجود دارد که امروزه مورد انتخاب خیلی‌هاست.

روکش تمام سرامیکی

معمولا اکثر کسانی که به دنبال زیبایی دندان هستند از این دو روکش استفاده می‌کنند، اما خوب است با تفاوت‌های آنها نیز آشنا شوید.

روکش‌های سرامیکی استحکام کمتری نسبت به PFM دارند. هرچند که هر دو نوع روکش از نظر ظاهری فوق‌العاده هستند و می‌توانند به عنوان بهترین روکش دندان انتخاب شوند، ولی روکش‌های سرامیکی زیبایی بهتری دارند. البته فراموش نکنید که هزینه روکش سرامیکی نسبت به PFM بالاتر است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

چرا باید بهترین روکش دندان را انتخاب کنیم؟

امروزه روکش‌های دندانی مختلفی در دسترس است، اما چرا باید بهترین نوع آن را انتخاب کرد؟ استحکام بالا و زیبایی ایده‌آل، هر دو از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روکش مناسب است که موجب می‌شود طی مدت طولانی از دندان ترمیم شده استفاده کنید و رضایت کامل نسبت به ظاهر آن داشته باشید.

بهترین روکش‌ها طی مراحل خاصی توسط لابراتورهای پروتز دندانی ساخته می‌شوند و با استفاده از سمان(چسب مخصوص) توسط دندانپزشک در مطب روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. نحوه نصب روکش نیز روی استحکام و مقاومت آن بسیار مؤثر است و باید به گونه‌ای انجام شود که به بافت‌های مجاور آسیبی وارد نکند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
پوسیدگی دندان روکش شده

همچنین استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و فناوری بروز در ساخت روکش دندان کیفیت آن را تضمین می‌کند و بهتر است دندانپزشک ماهر و با تجربه‌ای را در این زمینه انتخاب کنید تا از روند ساخت و زیبایی روکش دندان مطمئن باشید.

در غیر این صورت روکش ساخته شده ممکن است دچار شکستگی شود و استحکام کافی برای جویدن غذاهای مختلف را نداشته باشد بعد از اجرا روی دندان کارایی مناسب برای شما فراهم نکند.

کدام نوع روکش برای شما بهترین است؟

برای انتخاب بهترین روکش دندان بهتر است برخی ویژگی‌ها را در نظر بگیرید. هیچ کدام از روکش‌ها برای مشکلات مختلف دندان، همه‌کاره نیستند و بهتر است قبل از هر کاری، از دندانپزشک برای اجرای روکش مناسب دندان مشکل‌دار خود سؤال کنید.

در صورتی که دندان‌تان در موقعیت مناسبی قرار دارد و شرایط برای انتخاب انواع مختلف روکش محیاست، بهتر است به دنبال گزینه‌ای باشید که هم از نظر زیبایی بهتر باشد و هم استحکام بیشتری را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
تفاوت روکش با ترمیم دندان + مزایا و معایب

در ادامه با دیگر نکات انتخاب روکش مناسب آشنا می‌شوید:

روکش‌های سرامیکی در بیشتر مواقع برای دندان‌های جلویی فک انتخاب می‌شوند، زیرا زیبایی ظاهری برای این دسته از دندان‌ها بسیار اهمیت دارد.

روکش‌های فلز-سرامیکی یا PFM یکی دیگر از پیشنهادهای این روزهاست که به دلیل افزایش استحکام روکش‌ها معرفی شده‌اند و در کنار آن ظاهر زیبای خوشایندی نیز دارند.

روکش فلز-سرامیک

هنگامی که زیبایی، بزرگترین چالش برای اجرای روکش است، روکش‌های تمام سرامیکی پیشنهاد اولیه است.

روکش‌های تمام فلزی نسبت به دیگر روکش‌ها، مستحکم و با دوام بیشتری قابل اجرا هستند و زمانی انتخاب می‌شوند که زیبایی چندان اهمیت ندارد.

روکش تمام فلز

کلام آخر

روکش دندان ایده‌ای پرکاربرد در دندانپزشکی زیبایی است که به بهبود ظاهر لبخند شما کمک می‌کند. انواع مختلفی از روکش‌ها وجود دارد که هر کدام با توجه به نیاز شما توسط دندانپزشک اجرا می‌شود. بهترین روکش دندان نیز روکشی است که متناسب با شرایط دهان و دندان انتخاب شود و نیازهای شما را برآورده کند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

سوالات رایج بهترین روکش دندان

1.چه کسی نباید روکش کند؟

افراد با بهداشت ضعیف دهانی و بیماری‌های شدید لثه برای اجرای این روش درمانی محدودیت دارند.

2. روکش‌های سرامیکی چقدر دوام دارند؟

ماندگاری روکش دندان سرامیکی در صورتی که از استحکام خوبی برخوردار بوده و ضعیف نباشد، می‌تواند بالای 20 سال باشد و محدودیت زمانی خاصی ندارد. فقط باید مراقبت‌های بهداشتی و احیانا ملاحظات خاصی که توسط دندانپزشک برای بیمار تجویز می‌شود، به خوبی انجام شوند.

3. آیا امکان لکه‌دار شدن روکش دندان وجود دارد؟

روکش‌های پرسلن هیچ‌گاه لکه نمی‌پذیرند. اما اگر دندان‌ها تمایل به پذیرش رنگ داشته باشند، بهتر است نسبت به برنامه غذایی توجه بیشتری نشان دهید.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

8 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      لطفا جهت اطلاع از تعرفه خدماتی که در مطب ارائه می شوند با شماره تلفن های معرفی شده در سایت، تماس بگیرید.

    1. با سلام و احترام
      روکش لق شده باید تعویض گردد. به اینصورت که تاج زیر روکش مجددا از اول آماده‌سازی شده و روکش از نو ساخته و بر روی تاج قرار گیرد.

    1. باسلام و احترام
      روکش و ایمپلنت دو مقوله جدا هستند. اگر منظور شما این است که دندان زیر روکش بنا به دلایلی پوسیده شده و قابلیت ترمیم نداشته باشد و از دست برود می توان در مرحله بعدی جای خالی دندان را با کاشت دندان پر کرد و عملکرد دندان واقعی قبلی را بازیابی کرد.

  1. روکش تمام فلزی الان جزء درمان های روکش استفاده میشه؟ به خاطر استحکامش سؤال کردم.

    1. با سلام و احترام
      این روکش هنوز هم قابلیت استفاده دارد ولی امروزه با وجود انواع روکش های با زیبایی، دوام و ماندگاری بالا در مقایسه با این روکش، دیگر نیازی به این نوع روکش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 7 =