هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان- دکتر مهدی کریمی

بیشتر افراد قبل از تصمیم گیری برای درمان‌های دندانپزشکی، ابتدا در مورد هزینه آن سؤال می‌پرسند. یکی از سوالات رایج در زمینه درمان‌های دندانپزشکی این است که” هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ “

قیمت کاشت دندان با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود و انتخاب برند انتخابی برای آن تاثیر بسزایی روی هزینه دارد. همچنین انجام هر اقدام دندانپزشکی با توجه به شرایط اجرایی آن فرق می‌کند که معمولا در سال 1402 برای کاشت ایمپلنت دندان در ایران باید در حدود 15 الی 35 میلیون برای هر واحد هزینه شود.

با این حال، برای آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر هزینه و اطلاع از این که هزینه ایمپلنت در سال جدید چقدر می‌تواند باشد در ادامه همراه ما باشید.

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست و چطور اجرا می‌شود؟

این راهکار برای زمانی پیشنهاد می‌شود که دندان یا دندان‌هایتان به هر دلیلی از دست رفته و برای حفظ زیبایی لبخند و عملکرد طبیعی دندان مجبور به درمان هستید.

سال‌ها قبل، برای جبران ضایعه بی‌دندانی، دندان مصنوعی یا پروتز دندان متحرک(کامل و پارسیل) یا بریج دندانی پیشنهاد می‌شد که اجرای آن‌ها هیچ‎گاه عملکرد دندان‌های طبیعی را ندارد و شخص را با محدودیت‌ها و مشکلات مختلفی مواجه می‌کند.

اما با ورود ایمپلنت به حوزه دندانپزشکی و پیشرفت خدمات و اقدامات دندانپزشکی، به راحتی ساختار دندان طبیعی قابل طراحی و بازیابی است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

عوامل مؤثر بر هزینه ایمپلنت دندان ؛ از برند تا ناحیه هدف

عوامل مختلفی می‌تواند برای هزینه ایمپلنت دندان تاثیرگذار باشد؛ از مواد مورد استفاده گرفته تا ناحیه‌ای که ایمپلنت قرار است در آن نصب شود، اما مهم این است که قبل از انجام عوامل مؤثر را بدانید:

اولین عامل؛ متریال ایمپلنت

ایمپلنت‌ها از یک ریشه تیتانیومی(فیکسچر) و روکش سرامیکی یا فلز-سرامیکی (PFM) ساخته می‌شود که یک پیچ فلزی کوچک به نام اباتمنت نیز این دو قطعه را به یکدیگر وصل می‌کند.

دلیل استفاده از تیتانیوم، ایجاد پیوند این ماده با استخوان فک و سازگاری بیولوژیکی آن با نسج استخوان فک انسان است. بنابراین وجود آن در بدن کاملاً بی‌خطر است.

تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم مواد استاندارد ساختار ایمپلنت دندان هستند که روی هزینه ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی می‌گذارند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت های بعد از ایمپلنت

تعداد کاشت دندان‌ها

یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهای مؤثر بر هزینه ایمپلنت دندان، تعداد دندان‌های مورد نیاز برای تکمیل این روش درمانی است. در صورت از دست دادن یک دندان، با انجام ایمپلنت ساده تک دندانی جای خالی آن پر می‌شود. اما بیمارانی هستند که چندین دندان خود را از دست داده‌اند که باید ایمپلنت‌های جداگانه‌ای برای حفظ لبخند نصب کنند. این موضوع به قطعیت باعث افزایش هزینه می‌شود.

همچنین بیماران بسیاری هستند که تمام یا بسیاری از دندان‌های خود را از دست داده‌اند که شاید فکر کنند دندان مصنوعی گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به کاشت دندان است، اما باید بدانند این روش هیچگاه توانایی خوردن و جویدن را مشابه دندان های طبیعی برایشان باز نمی‌گرداند.

معمولاً برای ترمیم و جایگزینی تمام دندان‌های از دست رفته به روش ایمپلنت حدود 5 الی 7 پایه ایمپلنت برای هر قوس فکی نیاز است.

نیاز به پیوند استخوان

برای کاشت ایمپلنت باید استخوان کافی وجود داشته باشد. پیوند استخوان یک مرحله اضافی است که به زمان بهبودی مشخص نیاز دارد و موجب افزایش هزینه این درمان خواهد شد.

معمولا بیمارانی که بیش از چند سال است که دندان خود را از دست داده‌اند، به احتمال زیاد نیاز به پیوند استخوان دارند. زیرا بعد از حذف دندان، استخوان فک به تحلیل رفته که در موارد شدید، باعث بی‌ثباتی دندان‌ها و منجر به از دست دادن دندان‌های دیگر می‌شود.

تقویت استخوان فک

وضعیت سلامتی دهان بیمار

برخی بیماری‌های رایج دهان مانند بیماری لثه، عفونت فک، آبسه یا عفونت کانال ریشه مانع قرار دادن ایمپلنت می‌شود. البته در چنین شرایطی کاشت دندان غیر ممکن نیست، اما بیمار باید مراحل درمانی خود را طی و بعد از اتمام آن برای کاشت ایمپلنت اقدام نماید.

کشیدن دندان

کشیدن دندان بسیار ساده و سریع انجام می‌شود و در برخی موارد، ایمپلنت را در همان روز پس از کشیدن دندان، نصب می‌کنند. با این حال، اگر دندان شما جهت کشیدن نیاز به جراحی تخصصی داشته باشد احتمالا هزینه کلی این عمل افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایای ایمپلنت دندان + ۱۰ مزیت برتر

دندانپزشک مجری ایمپلنت

انتخاب متخصص دندان نیز روی هزینه ایمپلنت دندان تاثیر مستقیم می‌گذارند. دندانپزشکان بر اساس مهارت، تجربه، تخصص، امکانات و تجهیزات بروز مطب خود هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. بنابراین هر دندانپزشک حرفه‌ای‌تر که از تجهیزات مدرن بهره‌مند باشد، قیمت بیشتری برای این درمان در نظر می‌گیرد.

قیمت انواع ایمپلنت دندان

قیمت این درمان با توجه به برندهای مختلف متفاوت می‌باشد و از آنجا که شاهد انواع ایمپلنت‌ها در بازار هستیم، بهتر است کمی در مورد کیفیت و برند آن‌ها تحقیقاتی داشته باشیم.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

ایمپلنت‌های موجود در بازار ایران با توجه به کیفیت و برندشان، قیمت‌های مختلفی دارند. قطعا دندانپزشکان مجرب و حرفه‌ای از متریال‌های با برند جهانی معروف و باکیفیت استفاده می‌کنند.

اشترومن یکی از بهترین برندهای ایمپلنت دندان است که توسط شرکت معروف ایمپلنتولوژی سوئیسی تولید می‌شود. این شرکت تحقیقات زیادی در ساخت تجهیزات دندانپزشکی و بیومواد انجام داده ‌است.

ایمپلنت اشترومن

تولیدات این شرکت بسیار نوآورانه، بادوام و ایمن است و متخصصان و کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی برای انجام کاشت دندان این برند را انتخاب می‌کنند. البته اشترومن به عنوان یکی از بهترین مارک‌ها در کل دنیا، قیمت گرانی نسبت به دیگر برندهای ایمپلنت دارد.

سوالات رایج هزینه ایمپلنت دندان

1. قیمت ایمپلنت دندان در تهران گران‌تر است؟

قیمت انجام این اقدام دندانپزشکی در تهران نسبت به دیگر شهرها گرانتر است. زیرا اکثرمطب‌های دندانپزشکی تهران با امکانات و تجهیزات بروز‌تری فعالیت می‌کنند و دندانپزشکان فعال در آنها از مهارت، تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند.

2. قیمت کاشت دندان تکی چقدر است؟

هزینه کاشت دندان تکی با توجه به برند انتخاب و موقعیت دندان مشخص می¬شود.

3. هزینه بهترین ایمپلنت دندان چقدر است؟

بهترین برندهای ایمپلنت دندان قیمت بالایی دارند و اگر تصمیم دارید بهترین ایمپلنت را انتخاب کنید باید هزینه متفاوتی نسبت به برندهای معمولی پرداخت کنید.

4. آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه قابل پرداخت است؟

معمولا بسیاری از شرکت‌های بیمه گذار در قبال این خدمت دندانپزشکی تعهدی ندارند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

4 پاسخ

  1. هزینه هر واحد ایمپلنت بصورت استاندارد و بدون نیاز به پیوند استخوان چقدر تموم میشه؟

    1. با سلام و احترام
      لطفا برای اطلاع از قیمت خدمات ارائه شده در مطب با شماره تماس های اعلام شده در سایت تماس برقرار کنید.

    1. با سلام و احترام
      هزینه ایمپلنت به‌صورت واحدی محاسبه می شود ولی در مقدار و نحوه پرداخت مبلغ نهایی می توان توافقاتی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =