ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک- دکتر مهدی کریمی

آیا به جای دندان مصنوعی به فکر کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین هستید؟ معمولا پروتزهای متحرک کامل(دندان مصنوعی) محدودیت‌هایی دارند و فکر این که لحظه‌ای آن‌ها را از دهانتان خارج کنید، برایتان آزار دهنده باشد.

در حالی که کاشت کامل دندان راه حلی ایده‌آل برای درمان بی‌دندانی است که بعد از اجرا همانند دندان طبیعی احساس می‌شود. شما با کمک ایمپلنت از جویدن غذا مطمئن هستید و نگرانی بابت از دست دادن دندان‌های خود ندارید. همچنین از نظر ظاهری بسیار شبیه دندان طبیعی است؛ طوری که کمتر کسی متوجه کاشت دندان شما می‌شود.

ایمپلنت کامل فک

ایمپلنت دندان با مفهومی ساده، اجرای پیچیده‌ای دارد و با کمک ابزارهای مختلف و دانش بروز، جایگزین دندان‌های طبیعی از دست رفته می‌شود. پس بهتر است قبل از هر کاری با روند اجرای آن آشنا شوید و با آگاهی بیشتری در مورد آن تصمیم بگیرید.

ایمپلنت کامل فک بالا؛ اثربخشی عالی بر لبخند

کسانی که دندان‌های بالایی خود را از دست داده‌اند از زیبایی لبخند خود بی‌نصیب هستند و شاید بیشتر مواقع از خندیدن و لبخند‌ زدن خودداری کنند. از طرفی، پوشش کامل دندان‌های بالایی با کمک دندان مصنوعی(پروتز متحرک کامل) می‌تواند مشکلات زیادی به دنبال داشته باشد.

معمولا بزرگترین شکایت افراد دارای دندان مصنوعی این است که به خوبی نمی‌توانند صحبت کنند یا در جویدن غذا دچار مشکل هستند. همچنین احساس مسن‌تر شدن به افراد دست می‌دهد.

اگرچه درمان کامل بی‌دندانی فک بالا با کمک دندان مصنوعی قابل اجراست، اما تحلیل استخوان به مرور زمان موضوعی چالش برانگیز است و باعث نازیبایی صورت می‌شود. حتی امکان دارد، در آینده مجبور شوید برای کاشت دندان، پیوند استخوان انجام دهید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

ایمپلنت کامل فک پایین؛ مستحکم و مقاوم

ایمپلنت کامل فک پایین نیز همانند فک بالا نیاز به تراکم مناسب استخوان دارد. از دیگر مسائل بسیار مهم قبل از کاشت ایمپلنت فک، سلامتی لثه است. در صورت بروز هرگونه عفونت داخل لثه ابتدا باید روند درمانی طی شود تا امکان کاشت پایه ایمپلنت(فیکسچر) داخل استخوان فک وجود داشته باشد.

تاج(روکش) ایمپلنت فک پایین یا بالا براساس مراحل خاصی قابل ساخت است که دندانپزشک با کمک لابراتوار پروتزهای دندانی و انجام قالب‌ گیری یا اسکن دیجیتال، روکش مناسب شخص را ساخته و به واسطه اباتمنت، آن را به فیکسچر(پایه ایمپلنت) متصل می‌کند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراحل ایمپلنت دندان + 0 تا 100 سه مرحله آن

نحوه اجرای ایمپلنت کامل دهان

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین معمولا به افرادی پیشنهاد می‌شود که همه یا بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اند. با کمک این راهکار دوباره زیبایی و عملکرد دندان‌ها بازیابی شده و فرد بعد از گذراندن دوره بهبودی و قرارگیری درست و اصولی ایمپلنت، از عملکرد دندان‌های کاشته شده نهایت استفاده را می‌برد.

نحوه کاشت کامل دندان‌ها به گونه‌ای است که بعد از قرارگیری پایه ایمپلنت در 6 تا 8 ناحیه، برای هرکدام از فک‌ها حدود 12 تاج دندان تعبیه می‌شود که به طور کلی، 24 دندان ایفای نقش می‌کند.

دندانپزشک موظف است قبل از هر کاری با کمک تصویر برداری شرایط لثه و تراکم استخوان را بررسی کرده و در صورت نیاز، اقدامات لازم مانند درمان مشکلات لثه‌ای یا پیوند استخوان انجام شود.

افراد مناسب برای انجام ایمپلنت کامل دهان

اگر چندین دندان خود را از دست داده‌اید و یا دندان‌های آسیب دیده‌تان شرایط مناسب برای ترمیم ندارد می‌توانید از ایمپلنت کامل دهان استفاده کنید. معمولا این روش به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال راهکاری طولانی مدت و بادوام هستند و در عین حال دچار تحلیل استخوان فک نشده‌‌اند.

کسانی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند نیز می‌توانند برای رفع مشکلات خود از ایمپلنت دندان بهره‌مند شوند و با مراجعه به دندانپزشک باتجربه و بررسی شرایط لازم، ایمپلنت را جایگزین پروتزهای دندان مصنوعی کنند.

در ادامه با چندین عامل که مشخص می‌کند کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت هستید آشنا می‌شوید:

سلامت لثه: موفقیت ایمپلنت تا حدودی به سلامت بافت اطراف آن بستگی دارد. بیماری‌های پریودنتال یا دیگر مشکلات لثه خطر عوارض این روش را افزایش می‌دهد و موجب التهاب بیشتر می‌شود.

تراکم استخوان کافی: ایمپلنت‌های دندانی در فک قرار می‌گیرند و برای حمایت به استخوان کافی نیاز دارند. داشتن بافت کافی در استخوان فک، روی موفقیت این روش اثرگذار است.

سلامت دهان و دندان: دهان و دندان سالم یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی کاندیداهای ایده‌آل برای انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است. افرادی که تصمیم به اجرای این روش می‌گیرند باید قبل و بعد از آن نکات مراقبتی را رعایت کنند، در روز دو بار مسواک زده و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

کاشت دندان کامل فک در یک روز

خیلی‌ها دوست دارند این روش را در کمترین زمان تجربه کنند، اما ایمپلنت دندان یک روزه تنها در شرایط خاصی امکان‌پذیر است. زیرا برای مستحکم سازی پایه‌های ایمپلنت باید چندین ماه صبر کنید و از آنجا که برای نصب ایمپلنت فک بالا و پایین نیاز است چندین پایه داخل فک قرار گیرد. انجام ایمپلنت کل دهان در یک روز کمی پیچیده است.

روش All-on-4

با کمک این روش تمام دندان‌های هر فک تنها با 4 پایه نصب می‌شود. پایه‌ها از جنس تیتانیوم است که همانند ریشه دندان طراحی می‌شود و طی یک جلسه جراحی، ایمپلنت داخل استخوان قرار می‌گیرد. این 4 پایه ثابت به خوبی همه دندان‌ها را محکم نگه می‌دارد.

ایمپلنت All-on-4

مزایای ایمپلنت کامل فک

راه حلی اثربخش و ایمن برای جایگزین کردن تمامی دندان‌های از دست رفته است.

دارای ماندگاری طولانی مدت بوده و بیشتر مواقع تا پایان عمر استحکام خود را حفظ می‌کند.

هیچ‌گاه دچار لقی نمی‌شود و همانند دندان‌های مصنوعی حرکت نمی‌کند.

از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌شود.

بسیار طبیعی بنظر می‌رسد و زیبایی لبخند را تضمین می‌کند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

مدت زمان بهبودی کاشت کامل دندان‌ها

زمان درمان ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع بعد از نصب پایه، بدن شما باید دوره بهبودی را طی کرده و هر چه شرایط لازم برای ترکیب پایه با استخوان اطراف محیاتر باشد، شما سریع‌تر به پایان کاشت کامل دهان نزدیک می‌شوید. اما به طور کلی، مدت زمان دوره بهبودی بعد از جراحی ایمپلنت دندان حداقل سه الی چهار ماه تخمین زده شده است.

در صورت عدم توجه به این نکته و اجرای زود هنگام پروتزهای دندان امکان شل شدن و شکست خوردن پایه از طرف استخوان وجود دارد.

کلام آخر

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین یکی از راهکارهای پرطرفدار برای بازسازی دندان‌های از دست رفته است که عملکرد بهتری نسبت به دندان مصنوعی دارد و ظاهر کامل فک بالا و پایین را به خوبی بهبود می‌بخشد. با اجرای این روش دوباره حس اعتماد به نفس خود را بدست می‌آورید و هیچ گونه محدودیتی در گفتار، لبخند زدن و غذا خوردن نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایای ایمپلنت دندان + ۱۰ مزیت برتر

سوالات رایج ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

1. آیا کاشت کامل دندان‌ها درد دارد؟

مرحله جراحی کاشت دندان با کمک بی‌حسی موضعی اجرا می‌شود بنابراین نیازی نیست نسبت به درد آن نگران باشید. اما بعد از رفع اثر داروی بی حسی احتمال احساس فشار و درد وجود دارد که برای رفع آن مصرف داروهای تجویز شده پیشنهاد می‌شود.

2. میزان موفقیت ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر است؟

درمان ایمپلنت جزء موفق‌ترین درمان‌های دندانپزشکی می‌باشد و به سه فاکتور برند ایمپلنت، جراح دندانپزشک و خود بیمار بستگی دارد.

3. چگونه دندان‌های ایمپلنت شده را تمیز کنیم؟

نحوه نگهداری ایمپلنت‌ها همانند دندان‌های طبیعی می‌باشد و باید از مسواک و نخ دندان برای تمیز کردن آنها استفاده کرد. ضمنا استفاده از Water Jet برای افرادی که ایمپلنت دارند توصیه می‌شود.

4. هزینه ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر است؟

قیمت کاشت کامل دندان‌ها با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند تعداد پایه‌ها، نوع روکش(تاج) ، شرایط استخوان فک، تجربه و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. هر چه کیفیت روکش بیشتر و مهارت دندانپزشک بالاتر باشد، هزینه این روش افزایش می‌یابد.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

4 پاسخ

  1. سلام جناب دکتر کریمی
    شرایط ایمپلنت کامل دهان چه جوریه؟ چندتا ایمپلنت میخواد؟ هزینه اش چقدر میشه؟
    ممنون میشم یک توضیحی بفرمایید.

    1. با سلام و احترام
      ایمپلنت کامل دهان شامل ایمپلنت قوس فکی بالا و پایین است که به طور معمول در هر فک می توان از 6 تا 8 پایه ایمپلنت در استخوان فک قرار داد. و مجموعا تا 24 تاج دندانی می توان بر روی فکین تعبیه کرد. البته در روش All-on-4 بر روی هر قوس فکی 4 فیکسچر(پایه ایمپلنت) قرار داده می شود.

  2. سلام
    آقای دکتر اگر شرایط استخوان فک، اجازه کاشت دندان نده چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

    1. با سلام و احترام
      معمولا در چنین مواردی بعد از انجام معاینات لازم و اطمینان کامل از شرایط موجود، پیوند استخوان پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 1 =