انتخاب رنگ لمینت دندان| تغییر چشمگیر لبخند

انتخاب رنگ لمینت دندان- دکتر مهدی کریمی

در مورد انتخاب رنگ لمینت دندان طیف‌های رنگی متنوعی از رنگ سفید وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان گزینه مناسب را انتخاب کنید، اما اگر احساس می‌کنید انتخاب از میان رنگ‌های متنوع، کمی برایتان مشکل است و به این فکر می‌کنید کدام رنگ لمینت دندان تاثیر موردنظرتان را روی چهره شما می‌گذارد، بهتر است از نکات مهم در انتخاب رنگ لمینت دندان آگاه شوید.

قبل از اینکه در مورد رنگ‌های مختلف آگاهی کسب کنید اجازه دهید بگوییم، لمینت دندان لبخندی جذاب به شما می‌بخشد و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. امروزه برندهای مختلفی، مواد اولیه با کیفیتی برای این روش زیباسازی دندان تولید می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا لبخندی زیبا را تجربه کنید.

انتخاب رنگ لمینت دندان

مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب رنگ لمینت دندان

لمینت‌ها بر اساس رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند. تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رنگ این روش بستگی به نظر شخصی فرد و راهنمایی دندانپزشک زیبایی دارد. در ادامه با نکات مهم برای انتخاب رنگ لمینت دندان می‌پردازیم:

ونیرهای بیش از حد سفید: اگرچه بیشتر افراد برای اجرای لمینت به دنبال سفیدتر شدن دندان‌هایشان هستند، اما اجرای لمینت‌های بیش از حد سفید موجب غیرطبیعی به نظر رسیدن دندان‌ها می‌شود. به همین دلیل، دندانپزشکان زیبایی با بررسی ویژگی‌های مختلف چهره، مشخص می‌کنند آیا شما می‌توانید رنگ سفیدتر و درخشان را انتخاب کنید یا خیر؟

دقت به ویژگی‌های چندگانه چهره: صرفا رنگ دندان‌ها برای انتخاب رنگ لمینت مهم نیستند. بلکه برای انتخاب رنگ باید به رنگ پوست، شکل صورت، حالت لبخند و … توجه ویژه داشته باشید. رنگی که انتخاب می‌کنید باید با دیگر اجزای صورت تناسب و هارمونی خوبی داشته باشد و به طور غیرطبیعی در صورت شما ظاهر نشود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایا و معایب لمینت دندان + 5 کاربرد آن

محدوده سنی: از دیگر نکات برای انتخاب رنگ لمینت دندان، توجه به سن است. هرچه جوان‌تر باشید می‌توانید از دندان‌های سفیدتری استفاده کنید، اما با افزایش سن بیشتر مخاطبان تصمیم می‌گیرند از رنگ‌های طبیعی برای اجرای این روش استفاده کنند.

شفافیت سایه لمینت: توجه داشته باشید لمینت‌ها شفافیت زیادی دارند و در عین حال مستحکم ساخته می‌شوند. همچنین به دلیل نازک بودن اجازه عبور نور را می‌دهند و موجب می‌شود درخشندگی خاصی از خود نشان دهند. بنابراین رنگ دندان‌های طبیعی‌تان روی رنگ لمینت تأثیرگذار است.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

چگونه بهترین رنگ لمینت دندان را انتخاب کنیم؟

افرادی که به فکر اجرای لمینت هستند ممکن است در انتخاب رنگ دچار مشکل شوند. با این حال، هیچ کس دوست ندارد هنگام اجرای اصلاح طرح لبخند دندان‌هایش غیرطبیعی به نظر برسد.

هر پیشنهادی مناسب نیست!

هیچگاه به هر پیشنهادی توجه نشان ندهید. زیرا هارمونی صورت، دهان و لبخند شما نسبت به دیگران متفاوت است. براساس نظر دندانپزشکان و مشاهدات مراجعین، هر چه رنگ و سایه لمینت طبیعی‌تر باشد، برای سالیان طولانی گزینه بهتری خواهد بود.

نظر دندانپزشک را جدی بگیرید.

استفاده از نظر دندانپزشک زیبایی در فرایند تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند تا لبخند درخشان و سفیدی داشته باشید.

انواع رنگ لمینت دندان

برای انتخاب رنگ لمینت دندان بهتر است با انواع آن آشنا شوید. رنگ لمینت دندان در دو دسته A (طبیعی) تا BL (سفید) دسته بندی می‌شود که متخصصان و مخاطبین با توجه به شرایط و سلیقه‌شان رنگ مناسب خود را انتخاب می‌کنند. در ادامه با رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌های طبیعی لمینت دندان آشنا می‌شوید:

شید گاید لمینت ویتا

B1؛ سفیدترین رنگ لمینیت

میان رنگ‌های طبیعی، رنگ B1 یکی از سفیدترین و درخشنده‌ترین رنگ‌های قابل اجراست. معمولا افراد مشهور و مخاطبینی که تصمیم به تغییر اساسی لبخندشان دارند، از این رنگ استفاده می‌کنند.

این رنگ ماندگاری فوق العاده‌ای دارد و به خوبی می‌تواند رنگ تیره دندان‌ها را تغییر دهد. همچنین درخشندگی آن بسیار بالا است و برای مدت طولانی سفید و درخشان باقی می‌ماند.

توجه داشته باشید که سفیدی رنگ B1 بسیار چشمگیر است و در صورت عدم تناسب با ظاهر صورت، احساس مصنوعی بودن به شما دست می‌دهد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
لمینت سرامیکی + 4 مرحله تا زیبایی لبخند

رنگ A1؛ طبیعی

از دیگر رنگ‌ها برای ایجاد طراحی لبخند می‌توان به رنگ A1 اشاره کرد که اکثر متخصصان برای خلق لبخندی سفید و درخشان از این رنگ استفاده می‌کنند. اگر شما هم به دنبال رنگ سفید و در عین حال طبیعی هستید می‌توانید از رنگ‌ A1 استفاده کنید. البته انتخاب رنگ سفید به سایه و رنگ طبیعی دندان بستگی دارد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

انتخاب طرح مناسب لمینت دندان

در کنار انتخاب رنگ لمینت دندان، بد نیست به شکل و طرح آن نیز توجه داشته باشید. امروزه لمینت دندان در طرح‌ها و ابعاد مختلف قابل اجراست که باید قبل از هر چیزی، چندین فاکتور گفته شده در زیر را در نظر بگیرید:

اولین فاکتور؛ فرم صورت

برای اجرای لمینت باید به فرم صورت توجه ویژه داشته باشید. چون فرم دندان یک مقیاس کوچکی از فرم صورت می‌باشد بنابراین این تناسب باید رعایت شود.

جنسیت

جنسیت افراد روی لمینت‌ها تاثیرگذار می‌باشد و معمولا آقایان دندانهایی با زوایای تیز و خانم‌ها دندانهایی با زوایای گرد و ملایم باید داشته باشند.

سن

تا به حال دقت کرده‌اید که با افزایش سن، طول دندان‌ها به طور طبیعی کمتر می‌شود؟ لمینت‌های بلند کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید.

عوامل مؤثر بر تغییر رنگ لمینت دندان

مطمئنا برای اصلاح طرح لبخند و اجرای لمینت هزینه زیادی می‌پردازید و دوست ندارید خیلی راحت با تغییر رنگ آن مواجه شوید. در ادامه با عوامل مؤثر بر تغییر رنگ لمینت آشنا می‌شوید که با رعایت کردن آنها می‌توانید تا سالیان طولانی از زیبایی و درخشندگی این روش اثربخش لذت ببرید:

نوشیدن و خوردن نوشیدنی‌ها و مواد غذایی حاوی رنگدانه

عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی

کلام آخر

انتخاب رنگ لمینت دندان به عوامل مختلفی مانند نظر دندانپزشک، ویژگی‌های صورت، رنگ پوست صورت و … بستگی دارد. پس تا زمانی که از رنگ لمینت مطمئن نشده‌اید، برای اجرای آن عجله نکنید. علاوه بر این، تشخیص این که کاندیدای مناسبی برای اصلاح طرح لبخند هستید یا خیر، بسیار اهمیت دارد و باید برای رسیدن به پاسخ قطعی، مشاوره‌ای با دندانپزشک حرفه‌ای در زمینه زیبایی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت های بعد از لمینت + 9 روش طلایی

سوالات رایج انتخاب رنگ لمینت دندان

1. ماندگاری رنگ لمینت دندان چقدر است؟

ماندگاری رنگ لمینت سرامیکی طولانی مدت می‌باشد ولی در مورد لمینت‌های کامپوزیتی باید در نوشیدن و خوردن مواد غذایی رنگی زیاده روی نشود چون می‌تواند باعث تغییر رنگ لمینت‌های کامپوزیتی شود.

2. چگونه رنگ لمینت دندان را دوباره سفید کنیم؟

در مورد لمینت‌های کامپوزیتی بخاطر رنگ پذیری، برای روشن‌تر شدن باید عمل پرداخت انجام شود. ولی لمینت‌های سرامیکی معمولا رنگ پذیری ندارند ولی اگر احیانا تغییر رنگ پیدا کنند با استفاده از سیستم Air Flow بدرنگی‌های مختصر را می‌توان برطرف کرد.

3. چه کسانی مناسب اجرای لمینت نیستند؟

کسانی که دچار بیماری‌های لثه و پوسیدگی بیش از حد دندان‌ها هستند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =