هزینه لمینت دندان + 7 فاکتور مؤثر

هزینه لمینت دندان- دکتر مهدی کریمی

لمینت دندان راهکاری عالی برای پوشاندن آسیب‌دیدگی‌های دندان است که به خوبی لکه‌ها و شکستگی‌های دندان را می‌پوشاند. اگر شما هم دچار مشکلات زیبایی دندان هستید، احتمالا می‌پرسید هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هیچ هزینه مشخصی برای این راهکار وجود ندارد، زیرا دندانپزشک زیبایی قبل از شروع درمان شرایط دهان و دندان را بررسی و بر اساس متریال انتخابی هزینه را مشخص می‌کند. البته با بررسی عوامل تاثیرگذار روی قیمت لمینت دندان می‌توان تا حدودی پیش بینی کرد چقدر باید پرداخت کنید.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

اگر نگاهی به تبلیغات و هزینه‌های مختلف مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی بیندازید متوجه می‌شوید هزینه این راهکار زیبایی بر اساس هر واحد دندان مشخص می‌شود و عوامل مؤثر روی تعیین قیمت دقیق آن تاثیر می‌گذارد.

هزینه لمینت دندان

همچنین هر سال با افزایش قیمت متریال‌ها، هزینه لمینت کامپوزیت و سرامیک مانند دیگر اقدامات دندانپزشکی افزایش می‌یابد. با این حال، ممکن است با تبلیغات ارزانتری روبرو شوید که برای هر واحد دندان مبالغ پایینی در نظر گرفته شود.

چرا این تفاوت قیمت لمینت وجود دارد؟ چرا انتخاب هزینه مناسب برای اجرای این روش کمی دشوار است؟

7 فاکتور مؤثر بر هزینه لمینت دندان

با در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت لمینت دندان بهتر می‌توانید برای اجرای آن تصمیم بگیرید و به خوبی براساس بودجه، اقدام به زیباسازی دندان‌هایتان بکنید:

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

اولین فاکتور؛ لمینت از چه چیزی ساخته شده؟

یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه لمینت دندان، جنس آن است. ونیرها از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود که هر کدام دارای هزینه متفاوتی است:

متریال نوع اول؛ ونیرهای سرامیکی

لمینیت دندان فلدسپاتیک

لمینت های سرامیکی IPS EMAX

لمینت سرامیکی- دکتر مهدی کریمی

لمینت‌های سرامیکی در لابراتوار پروتزهای دندانی توسط تکنسین‌ها ساخته می‌شود و برای اجرای آن حداقل به دو جلسه نیاز است؛ جلسه اول برای تراش و اسکن یا قالب‌گیری از دندان‌ها و بعدی برای قرار دادن لمینت‌ها روی دندان‌ها. این جلسات ممکن است یک تا دو هفته با هم فاصله زمانی داشته باشند.

متریال نوع دوم؛ ونیرهای کامپوزیت

ونیر کامپوزیت یا لمینت کامپوزیتی دندان از نوع خاصی از رزین ساخته شده که با رنگ دندان مطابقت دارد و به صورت مستقیم روی دندان قرار می‌گیرد. سپس با استفاده از تابش نور مخصوص مستحکم می‌شود. اجرای این روش لمینت تنها به یک جلسه ملاقات با دندانپزشک نیاز دارد، پس می‌توانید حدس بزنید چرا ونیرهای سرامیکی از ونیرهای کامپوزیتی گرانتر است؟

ونیر کامپوزیت

نکته: چگونه در هزینه لمینت دندان صرفه جویی کنیم؟

واضح است، برای انتخاب لمینت ارزان قیمت باید به سراغ ونیرهای کامپوزیت برویم. این راهکار ارزان‌تر و سریع‌تر اجرا می‌شود و با کمک آن می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

این روش، زیبایی مورد قبولی دارد و بعد از اجرای آن از ظاهر و درخشش دندان‌ها رضایت خواهید داشت. اما نسبت به ونیرهای سرامیکی با دوام نیستند و تنها حدود 5 الی 7 سال ماندگاری دارند. همچنین ونیرهای سرامیکی نسبت به کامپوزیتی در برابر لکه مقاوم‌تر هستند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
لمینت سرامیکی + 4 مرحله تا زیبایی لبخند

نکته: چرا به زیبایی دندان نیاز دارید؟

اگر به دنبال راه حل طولانی مدت هستید و دوست دارید دندان‌های بیش از حد ترک خورده یا بدرنگ کاملا پوشانده شود ونیر سرامیکی گزینه بهتری است.

اگرچه هزینه اولیه آن بالاتر است، اما نیازی به پرداخت هزینه‌های بعدی در آینده نخواهید داشت و در مدت زمان بیشتری از زیبایی و درخشش آن بهره‌مند خواهید شد. در حالی که با اجرای ونیرهای کامپوزیتی باید هر چند سال یکبار برای ترمیم مراجعه کنید و هزینه بپردازید.

البته کسانی که به دنبال تغییر سریع زیبایی دندان هستند و دوست دارند دندان‌هایشان در سریع‌ترین زمان با قیمت مناسب سفید شود و درخشش فوق العاده‌ای داشته باشد لمینت کامپوزیتی را انتخاب می‌کنند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

فاکتور دوم؛ به چه تعداد لمینت نیاز دارم؟

کاملا بدیهی است که هرچه به تعداد واحدهای بیشتری نیاز داشته باشید هزینه افزایش می‌یابد. گاهی اوقات دندانپزشکان تنها به اجرای این روش برای دندان‌های جلو (قدامی) توصیه می‌کنند. بدین ترتیب در هزینه صرفه جویی می‌شود. اما اگر به تشخیص دندانپزشک، دندان‌های بیشتری نیاز به ونیر داشته باشد، قیمت بالا می‌رود.

فاکتور سوم؛ به دندان‌های فک بالا و پایین نیاز دارید؟

در درجه اول، زیبایی لبخند تنها برای دندان‌های جلویی بالا و پایین پیشنهاد می‌شود، اما آیا شما نیاز به زیباسازی همه دندان‌ها دارید؟ زیباسازی فک کامل بالا و پایین به راحتی هزینه لمینت دندان را دو برابر می‌کند.

در حالی که جلب توجه افراد تنها روی دندان‌های جلویی است. البته لبخند هر فردی متفاوت است و در برخی افراد، هنگام لبخند زدن ظاهر دندان‌های عقبی آنها نیز نمایان می‌شود.

ابتدا از فک بالا شروع کنید! ساده‌ترین راهکار برای تجربه لمینت دندان ارزان قیمت، این است که در اولین مرحله تنها فک بالای خود را مورد هدف قرار دهید. این راهکار فرصتی برای دیدن لبخند جدید در اختیار شما قرار می‌دهد و موجب می‌شود تصمیم بگیرید که نیاز است دندان‌های پایینی نیز لمینت شود یا خیر؟

فاکتور چهارم؛ هزینه خدمات دندانپزشکی

هزینه متریال تنها بخشی از قیمت لمینت دندان را تشکیل می‌دهد و بخش دیگر آن مربوط به تعرفه خود دندانپزشک است. به همین دلیل، شاهد هزینه‌های متفاوت در مطب‌ها و کلینیک‌های مختلف هستیم. هرچه دندانپزشک دارای تجربه، علم و مهارت بالایی داشته باشد، بی تردید برای نصب لمینت‌های سرامیکی و کامپوزیتی هزینه بیشتری دریافت می‌کند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت های بعد از لمینت + 9 روش طلایی

علاوه بر این داشتن مدارک تخصصی موجب افزایش تعرفه خدمات دندانپزشکی می‌شود. دندانپزشکی که به صورت سالانه مهارت و دانش خود را بروز می‌کند و صلاحیت بیشتری برای اجرای لمینیت دندان دارد، قیمت خدمات خود را بالا تعیین می‌کند.

نکته: چگونه از هزینه‌های دندانپزشکی خودداری کنیم؟

هزینه‌های دندانپزشکی اجتناب ناپذیر است، اما با برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب دندانپزشک مناسب می‌توانید از هدر رفتن بودجه خودداری کنید. در این حین، هرگز از تجربه و مهارت دندانپزشک غافل نشوید و تحت تأثیر تبلیغات وسوسه‌ کننده قرار نگیرید. زیرا با پرداخت هزینه بیشتر اولیه، در درمان و رفع مشکلات آینده صرفه جویی می‌کنید.

فاکتور پنجم؛ هزینه‌های اضافی

اگرچه لمینت دندان، هم ظاهر و هم عملکرد را بهبود می‌بخشد، اما به ندرت می‌تواند برای درمان‌های ضروری دندان مفید باشد. پس قبل از اجرای این روش، از حالت و شرایط دندان مطمئن شوید و درمان‌های ترمیمی را برای حفظ سلامتی دندان‌ها اجرا کنید:

درمان التهاب و عفونت لثه

عصب کشی

اجرای ارتودنسی

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

نکته: چگونه درمان‌های اضافی را به حداقل برسانیم؟

بزرگترین راهکار برای کاهش هزینه اضافی لمینت دندان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. همچنین با مراجعه منظم به دندانپزشک و معاینه دندان‌ها می‌توانید از بروز هرگونه مشکل اساسی جلوگیری کنید.

همیشه بهداشت خوب دهان و دندان بهترین راه برای جلوگیری از بروز عفونت دهان است که انجام نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان توصیه می‌شود. همچنین پرهیز از غذاهایی که دندان‌ها را لکه دار می‌کند، نیاز شما را از سفید کردن دندان‌ها دور نگه می‌دارد و موجب می‌شود ونیرهای کامپوزیتی به سادگی تغییر رنگ ندهد.

فاکتور ششم؛ تبلیغات

همه نسبت به تبلیغات رنگارنگ واکنش نشان می‌دهند. اما قبل از هر کاری باید از کیفیت اجرای لمینت دندان مطمئن باشید و هرگز فریب هزینه‌های ارزان قیمت را نخورید. این روزها برخی دندانپزشکان با عنوان‌هایی همچون لمینت دندان ارزان سال 1402 توجه خیلی‌ها را به خدمات جلب می‌کنند، در حالی که کیفیت متریال تضمین نمی‌شود و بیماران بعد از اجرای لمینت، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای رفع مشکلات می‌شوند.

آخرین فاکتور هزینه لمینت دندان: تضمین‌ها

دندانپزشکی انتخاب کنید که برای تمام خدماتش تضمین مطمئنی ارائه دهید. این موضوع موجب حفظ آرامش شما می‌شود و در صورت بروز هر مشکلی، برای رفع آن اقدام می‌کنید. همچنین ضمانت کار نشان دهنده اعتماد دندانپزشک به کیفیت خدمات است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
ونیر کامپوزیت + مزایا و اصول نگهداری آن

کلام آخر

عوامل مختلفی روی هزینه لمینت دندان نقش دارد. با کمی برنامه‌ریزی و بررسی شرایط دندانپزشکان مختلف می‌توانید به کاهش هزینه کمک کنید؛ بدون این که کیفیت خدمات دندانپزشکی به خطر بیفتد.

سوالات رایج هزینه لمینت دندان

1. قیمت هر واحد لمینت دندان چقدر است؟

هزینه هر واحد لمینت دندان به کیفیت و متریال انتخابی و تجربه و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. با انتخاب بهترین‌ها، هزینه بالایی پرداخت می‌کنید.

2. ارزان‌ترین مواد لمینت دندان کدام است؟

ارزان‌ترین قیمت لمینت دندان احتمالا به ونیرهای کامپوزیت اختصاص داده می‌شود که قیمت هر واحد آن به کیفیت و متریال اجرایی بستگی دارد.

3. گران‌ترین لمینت کدام است؟

گران‌ترین لمینت زیبایی دندان به ونیرهای پرسلن(سرامیکی) اختصاص داده می‌شود که این دسته از متریال‌ها در طول زمان لکه نمی‌پذیرند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 8 =