عمر کامپوزیت دندان + 4 راهکار ماندگاری آن

عمر کامپوزیت دندان- دکتر مهدی کریمی

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟ آیا کامپوزیت دندان را برای ترمیم و زیبایی دندان‌های خود انتخاب کردیده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، می‌دانید تا چه زمانی می‌توانید ظاهر زیبا و طبیعی دندان‌های خود را داشته باشید؟

داشتن دندان‌های شکسته، آسیب دیده، ناسالم و یا تغییر رنگ داده می‌تواند یک معضل باشد و موجب می‌شود در هنگام صحبت با دیگران در نشان دادن دندان‌ها و لبخند خود تردید داشته باشید. اما معمولا غیر ممکن است توجه دیگران نسبت به دندان‌ها یا لبخند نازیبای شما جلب نشود! طبیعتا این اتفاق می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود.

کامپوزیت دندان

خوشبختانه با استفاده از تکنیک زیبایی کامپوزیت دندان، تمامی مشکلات ذکر شده در بالا براحتی قابل رفع است. یکی از سوالات رایج میان مراجعین این است که طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟ در واقع فردی که تصمیم دارد از این روش زیبایی استفاده کند باید بداند تا چه زمانی از زیبایی‌های آن بهره‌مند خواهد بود؟

ماندگاری کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ماندگاری ایده‌الی دارد و به خوبی مشکلات ظاهری و حتی تا حدی ساختاری دندان‌ها را برطرف می‌کند. اگر کامپوزیت به درستی و اصولی اجرا شود و در ادامه مراقبت‌های بهداشتی لازم روی آن انجام شود، چندین سال می‌توانید از استحکام و مقاومت آن بهره‌مند شوید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

طول عمر کامپوزیت دندان بر اساس استانداردهای دندانپزشکی حدود ۵ الی 7 سال است که این مدت زمان با توجه به برندها و متریال مصرفی می‌تواند متفاوت باشد، اما در صورت رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌های لازم به راحتی می‌توان این روش را برای چندین سال طولانی استفاده کرد.

متریال کامپوزیت به خوبی به سطح دندان می چسبد و برای پر کردن برخی دندان‌های با سطح پوسیدگی کم نیز قابل استفاده است. کامپوزیت دندان به خوبی با ساختار طبیعی دندان مطابقت دارد و موجب زیبایی ظاهری آن می‌شود.

شاید کامپوزیت نسبت به دیگر متریال‌های پرکننده دندان مانند آمالگام ماندگاری کمتری داشته باشد. با این وجود خیلی از افراد به دلیل زیبایی و ظاهر طبیعی کامپوزیت، آن را نسبت به دیگر مواد ترمیمی دندان ترجیح می‌دهند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت از کامپوزیت دندان+بایدها و نبایدها

در صورتی که دندان شکسته‌ای داشته باشید یا از نامرتبی جزئی آنها رنج می‌برید ترمیم‌های کامپوزیتی دندان یکی از  راهکارهایی است که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات ظاهری را برطرف کرده و موجب می شوند دندان‌هایی مرتب با ظاهری سفید و طبیعی را تجربه کنید.

عوامل مؤثر بر افزایش عمر کامپوزیت دندان

در ادامه به بررسی مواردی که باعث می‌شود از ماندگاری و دوام کامپوزیت دندان بهره‌مند شوید، می پردازیم :

اولین عامل؛ تخصص و مهارت دندانپزشک

اولین عامل تاثیرگذار روی دوام کامپوزیت، مهارت و تخصص دندانپزشک زیبایی است. دندانپزشک موردنظر شما برای اجرای این روش دندانپزشکی باید دارای تجربه کافی و تخصص‌ لازم باشد.

برند کامپوزیت مصرفی

نوع کامپوزیت مصرفی روی هزینه نهایی و همچنین ماندگاری آن تاثیرگذار است. انتخاب کامپوزیت‌های پیشنهادی توسط دندانپزشکان زیبایی روی نتیجه درمان تاثیر فراوانی می‌گذارد و موجب افزایش ماندگاری کامپوزیت می‌شود.

کامپوزیت دندان

معمولاً کامپوزیت‌های تولید شده توسط برندهای با کیفیت، دوام بیشتری دارند و توسط دندانپزشکان زیبایی حرفه‌ای استفاده می‌شوند.

اجرای مراقبت‌های بهداشتی کامپوزیت

یکی دیگر از اصلی‌ترین عامل‌های تاثیرگذار روی دوام کامپوزیت، رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی است. لذا به توصیه‌های دندانپزشک توجه ویژه داشته و بهداشت دهان و دندان خود را کاملاً رعایت کنید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

راهکارهای طلایی برای افزایش عمر کامپوزیت دندان

برای افزایش عمر کامپوزیت دندان کافی است به توصیه‌های دندانپزشک زیبایی خود توجه ویژه داشته باشید. در صورت عدم رعایت آنها، در کوتاه مدت استحکام و ظاهر زیبای دندان‌ها را از دست می‌دهید و مجبور به ترمیم کامپوزیت دندان می‌شوید. در ادامه با چندین راهکار مؤثر برای افزایش عمر کامپوزیت دندان آشنا خواهید شد:

رعایت نکات بهداشتی

اولین نکته در حفظ ماندگاری دندان بعد از کامپوزیت، رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی است. روزانه 2 بار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. علاوه ‌بر این مراجعه منظم به دندانپزشک زیبایی روی افزایش ماندگاری کامپوزیت تاثیرگذار است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
ونیر کامپوزیت + مزایا و اصول نگهداری آن

پرهیز از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی 

بعد از کامپوزیت دندان سعی کنید از مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی رنگدانه پرهیز کنید. رعایت این نکته روی حفظ رنگ کامپوزیت بسیار تاثیرگذار است و موجب می‌شود برای طولانی مدت از حالت طبیعی و زیبایی دندان‌ها استفاده کنید.

سفید کردن دندان

انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان

این روزها برندهای مختلفی از کامپوزیت در بازار موجود است که انتخاب از میان آن‌ها کمی سخت به نظر می‌رسد، اما کامپوزیت‌های با کیفیت و شناخته شده دوام بیشتری دارند و سلامتی و زیبایی دندان‌ها و دهان به خوبی تضمین می‌کنند.

از جمله کامپوزیت‌های با کیفیت می‌توان به برندهای ژاپنی، آلمانی و آمریکایی اشاره کرده که اکثر دندانپزشکان زیبایی ترجیح می‌دهند برندهای دارای استاندارد جهانی و ثابت شده را انتخاب کنند.

اگرچه انتخاب این برندها نسبت به برندهای درجه‌های پایین‌تر گرانتر است، اما نتیجه بهتری داشته و نگرانی بابت تضمین کیفیت آن نخواهید داشت.

ترک سیگار و استعمال دخانیات

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر حفظ کامپوزیت دندان عدم سیگار کشیدن و استعمال دخانیات است. با رعایت این نکته از آسیب دیدگی دندان‌های کامپوزیت شده به خوبی پیشگیری می‌کنید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

کلام آخر

حال که اطلاعی از میزان ماندگاری کامپوزیت دندان دارید، بهتر می‌توانید در انتخاب آن تصمیم‌گیری کرده و از این روش زیبایی و درمانی بهره‌مند شوید.

ماندگاری کامپوزیت به عوامل مؤثر مختلفی بستگی دارد که مهمترین راهکار این است که به یک دندانپزشک زیبایی با مهارت و تجربه کافی مراجعه کنید؛ متخصصی که در روند اجرایی همراه شما باشد و در پایان کار تمام نکات مراقبتی را برایتان بازگو کند.

سوالات رایج عمر کامپوزیت دندان

1. بهترین نوع کامپوزیت دندان از نظر ماندگاری کدام است؟

انتخاب بهترین نوع کامپوزیت دندان بر اساس شرایط، مشکلات دندانی و با نظر دندانپزشک زیبایی انجام می‌گیرد.

2. دوام ونیرکامپوزیت بیشتر است یا لمینت سرامیکی(ونیر پرسلن)؟

اگر بخواهیم این دو روش را نسبت به ماندگاری با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم ماندگاری لمینت سرامیکی بیشتر است. با این حال، افراد زیادی از ونیر کامپوزیت استفاده می‌کنند و این روش را به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای اصلاح طرح لبخند می‌شناسند، زیرا زمان اجرایی آن نسبت به ونیر پرسلن کوتاه‌تر بوده و نیاز به هزینه کمتری دارد.

3. آیا کامپوزیت به دندان‌ها آسیب می‌رساند؟

کامپوزیت دندان چندان نیاز به تخریب ساختار دندان ندارد و با حفظ ساختار و سلامتی آن اجرا می‌شود. البته تصمیم نهایی در این مورد بر عهده دندانپزشک می‌باشد.

4. دوام کامپوزیت دندان‌های جلو(قدامی) چقدر است؟

با انتخاب متریال با کیفیت مناسب و رعایت نکات مراقبتی به راحتی می‌توان از دوام و استحکام کامپوزیت دندان‌های جلویی بهره‌مند شد.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =