بهترین سن برای لمینت دندان

بهترین سن برای لمینت دندان- دکتر مهدی کریمی

اگر احساس کردید دندان‌های نامرتب، شکسته یا ترک خورده تان نیاز به اصلاح دارد، لمینت دندان یکی از بهترین و موثرترین گزینه‌ها است. این روش می‌تواند مشکلات مختلف، چه از نظر عملکرد و چه زیباشناسی دندان‌ها را برطرف کند و به خوبی باعث تغییر رنگ آنها شود.

اما مناسب‌ترین و بهترین سن برای لمینت دندان چه سنی است؟ این روزها با محبوبیت روش‌های زیبایی دندان، افراد جوان نیز از لمینت دندان استقبال می‌کنند و دوست دارند لبخند منحصر به فرد و چشمگیری داشته باشند. اگر شما هم برای بهبود روابط اجتماعی به اعتماد به نفس بالا و لبخندی بدون نقص فکر می‌کنید و دوست دارید بدانید بهترین سن برای لمینت دندان چه سنی است در این مطلب همراه ما باشید.

بهترین سن برای لمینت دندان چه سنی است؟

مناسب‌ترین سن برای لمینت دندان چه سنی است؟ بهترین راهکار این است که با مراجعه به دندانپزشک زیبایی و بررسی موقعیت دندانی مشخص شود آیا کاندیدای مناسبی برای اجرای این روش هستید یا خیر؟

بهترین سن برای لمینت دندان

به طور کلی، جوانان و حتی نوجوانان هم برای تغییر شکل ظاهری لبخند می‌توانند برای اجرای این روش اقدام کنند، اما بیشتر دندانپزشکان به خاطر رشد فکین، حداقل سن لمینت دندان را برای خانمها 18 سالگی و برای آقایان 20 سالگی در نظر گرفته‌اند. البته دستورالعمل‌های متفاوتی برای اجرای این روش روی دندان‌ها وجود دارد که بر اساس آن، دندانپزشک زیبایی تشخیص می‌دهد شرایط لازم را دارید یا خیر؟.

نحوه اجرای لمینت دندان لمینت دندان

لمینت دندان به‌صورت لایه بسیار نازکی طراحی می‌شود که روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرد و برای رفع لکه‌ها و تغییر رنگ آنها بهترین راهکار است. با اجرای این روش هنگام لبخند زدن می‌توانید ببینید به چه زیبایی دندان‌های شما می‌درخشد و هیچ عیب و نقصی در ساختار آنها وجود ندارد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

مزایای لمینت دندان؛ از سفیدی تا مرتب‌سازی لبخندتان!

دلایل مختلفی وجود دارد که مخاطبین زیادی به دنبال اجرای این روش زیبایی برای دندان های جلویی هستند که در ادامه با آنها آشنا می شوید:

ظاهر کاملاً طبیعی دندان‌ها

لمینت‌های سرامیکی می‌تواند بعد از اجرا ظاهری شبیه دندان‌های واقعی و طبیعی داشته باشد. در صورت انتخاب رنگ طبیعی و مناسب هیچ کس متوجه لمینت سرامیکی نمی‌شود و به راحتی می‌توانید همانند دندان‌های طبیعی از آنها استفاده کنید.

درخشندگی دندان با لمینت

خلاص شدن از شر لکه‌ها 

آیا با زرد شدن دندان‌ها مشکل دارید؟ دوست ندارید لکه‌های تیره به هیچ عنوان در لبخندتان ظاهر شود؟ لمینت دندان راهکاری عالی برای پوشاندن لکه‌هاست و نمای کاملاً جدیدی به دهان شما هدیه می‌دهد.

پوشش ترک‌ها و شکستگی‌ها

یکی دیگر از دلایل رایج استقبال بیماران از روش لمینت، رفع مشکلات شکستگی و بریدگی سطح دندان‌هاست. در صورتی که شکستگی عمیق باشد و جای خالی در دهان مشاهده شود می‌تواند فضای ایجاد شده را بپوشاند و ترک‌های به وجود آمده روی سطح دندان‌ها را از بین ببرد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مزایا و معایب لمینت دندان + 5 کاربرد آن

مرتب‌سازی دندان‌ها بدون نیاز به ارتودنسی

اگر دندان‌های شما به صورت جزئی نامرتب به نظر رسد، می‌توانید از این روش برای مرتب نشان دادن دندان‌ها استفاده کنید، در این صورت نیاز به اجرای ارتودنسی ندارید.

لمینت دندان در سن پایین؛ چه تهدیدهایی بر سر راه است؟

اگر باز هم با دانستن بهترین و مناسب‌ترین سن برای لمینت دندان، روی اجرای آن پافشاری می‌کنید، بد نیست از عواقبی که در انتظارتان است، با خبر شوید. در صورت اجرای این روش در سنی که دندان‌ها به اندازه کافی رشد نکرده، ممکن است جابجایی واحدهای لمینت اتفاق بیفتد.

همچنین احتمال انحراف فک و رویش غیرطبیعی دندان‌ها وجود دارد. اگرچه حداقل سن لمینت دندان بیان شده است، اما به توصیه دندانپزشکان حرفه‌ای در این زمینه بهتر است روش زیبایی دندان در سنین پائین انجام نشود.

در موارد زیر بیشتر با کاربرد لمینت دندان آشنا می‌شوید تا تشخیص دهید این روش در چه زمانی اثربخش است:

هنگام مواجه شدن با دندان‌های لکه‌دار و عدم مؤثر بودن روش‌های سفید کردن دندان

دندان‌های بیش از حد آسیب دیده

دندان‌های ترک خورده و دارای شکستگی

دندان‌های دارای فاصله زیاد

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

زمانی لمینت دندان در بالاترین کیفیت اجرا می‌شود که انتخاب خوبی برای رفع مشکلات مخاطبین به نظر رسد و تحت استانداردهای روز دنیا طراحی شده باشد. علاوه براین انتخاب دندانپزشک در این زمینه بسیار اهمیت دارد. معمولاً دندانپزشکانی بهترین لمینت دندان را اجرا می کنند که در این زمینه دارای مهارت و تخصص باشند.

معایب استفاده از لمینت دندان در سن نامناسب

لمینت‌های سرامیکی برای تاثیرگذاری روی ظاهر دندان‌ها ساخته می‌شوند و به عنوان پوششی مستحکم روی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا لبخندی یکنواخت و سفید هدیه دهند. از آنجا که این روش زیبایی دندانپزشکی کم تهاجم است بسیاری از جوانان آن را بدون هیچ دغدغه‌ای امتحان می‌کنند و ظاهر لبخندشان را بهبود می‌بخشند.

اما اگر کسی از این روش خیلی زود استفاده کند چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر رشد دندان‌ها هنوز تمام نشده باشد نصب واحدهای لمینت عواقب بزرگی دارد و خطر دور شدن ونیرها از خط لثه وجود دارد. همچنین موجب می‌شود بیمار لبخندی ناخوشایندتر از حالت قبل از اجرای لمینت مشاهده کند. در پی آن نیز مسائل مربوط به بهداشت و سلامتی دهان و دندان رخ می‌دهد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
لمینت سرامیکی + 4 مرحله تا زیبایی لبخند

کلام آخر

مهم نیست مناسب‌ترین و بهترین سن برای لمینت دندان را داشته باشید یا خیر. چه جوان هستید و چه میانسال، دندانپزشک زیبایی شما می‌تواند کمک کند بهترین روند درمانی را برای تغییر ظاهر دندان‌ها و شاداب شدن لبخندتان انجام دهد. او در مورد روش‌های دندانپزشکی زیبایی و مزایای آن برایتان می گوید و بدون هیچ مشکلی لبخندی زیبا را خلق می کند.

سوالات رایچ بهترین سن برای لمینت دندان

1. کوچک‌ترین سنی که فرد می‌تواند از لمینت دندان استفاده کند چه سنی است؟

اگر رشد دندان‌های بیمار متوقف شده است امکان اجرای لمینت برای رفع مشکلات لبخند وجود دارد. اما اگر شما نوجوان هستید به سادگی نمی‌توانید از این روش استفاده کنید، زیرا هنوز فرصت برای تغییر ظاهر دندان‌ها و رشد فک دارید. جدا از کامل نشدن رشد فکین تا 18 الی 20 سالگی، از آنجایی که برای انجام ونیر سرامیکی و کامپوزیتی نیاز به حداقل تراش دندان می‌باشد لذا پیشنهاد می‌شود که این نوع درمان زیبایی در سنین پائین‌تر انجام نشود.

2. جوان‌ترین سن برای لمینت دندان چیست؟

سن دقیقی برای نصب لمینت دندان وجود ندارد، اغلب توصیه می‌شود نوجوانان تا بعد از 18 سالگی صبر کنند.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.