مقایسه بلیچینگ و جرم گیری + 4 تفاوت اصلی

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری - دکتر مهدی کریمی

بعضی‌ افراد جرم‌گیری دندان را با بلیچنیگ اشتباه می‌گیرند. با مقایسه بلیچینگ و جرم‌ گیری مشخص می‌شود هرچند که در ظاهر هر دو روش دندانپزشکی به منظور حفظ زیبایی، سلامتی دهان و دندان انجام می‌شوند، اما هدف اجرایی آنها یا یکدیگر متفاوت است.

مقایسه بلیچینگ و جرم‌ گیری موجب می‌شود تا بفهمید کدام روش بیشتر بر جنبه سلامتی دهان و دندان تاکید دارد و کدامیک عمدتا از مزایای زیبایی لبخند برخوردار است.

اصلی‌ترین تفاوت روش جرم گیری و بلیچینگ دندان میزان اثربخشی آنها بر حذف کدری و تغییر رنگ دندان‌ها است. بیشتر مخاطبین از روش جرم‌گیری برای رفع جرم‌های دندانی استفاده می‌کنند، اما سفید کردن دندان‌ها با روش بلیچینگ، بیشتر جنبه زیبایی دارد.

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

بلیچینگ به خوبی لکه‌ها و زردی را از بین می‌برد و ظاهری زیبا و درخشان به دندان‌ها می‌بخشد و ماندگاری بالایی دارد. با این وجود، هر دو روش کاملا قابل اطمینان هستند و می‌توانید برای داشتن لبخندی روشن و زیبا هر کدام را امتحان کنید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری دندان

اولین موضوع برای مقایسه بلیچینگ و جرم گیری، بررسی ماهیت آنهاست. جرم‌گیری دندان برای حفظ سلامتی و بهداشت دندان‌ها ضروری است و از پوسیدگی آن‌ها می‌تواند جلوگیری کند.

وجود هر نوع جرم داخل دهان می‌تواند بر لثه‌ها و دندان‌ها تاثیرگذار باشد و باعث تشدید پوسیدگی و در ادامه از دست دادن دندان‌ها شود. بنابراین با کمک جرم‌گیری اصولی در بازه‌های زمانی منظم، می‌توانید از حفظ سلامت دندان‌های خود مطمئن باشید.

جرم گیری دندان

حضور جرم باعث تشکیل راحت‌تر پلاک دندانی می‌شود و پلاک‌های دندانی که متشکل از انواع باکتری‌ها و مواد غذایی می‌باشند باعث تشدید پوسیدگی دندان، التهاب لثه و در آخرین مرحله تحلیل استخوان و از دست دادن دندان می‌شوند.

ناگفته نماند که التهاب لثه با برخی بیماری‌های قلبی و زایمان زودرس ارتباط مستقیمی می‌تواند داشته باشد.

بلیچینگ دندان یک راهکار زیبایی است که زیبایی خاصی به دندان‌ها می‌بخشد و ظاهری جذاب و طبیعی به لبخند شما هدیه می‌دهد. اجرای این روش از نظر درمانی ضروری نیست و بیشتر جنبه زیبایی دارد و معمولا به افرادی توصیه می‌شود که از رنگ یا زردی دندان‌هایشان ناراضی هستند و برای لبخند زدن یا صحبت کردن اعتماد به نفس کافی ندارند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
بلیچینگ دندان | روش‌ها، مزایا و معایب آن

فرآیند جرم‌گیری دندان می‌تواند توسط هر دندانپزشکی انجام گیرد، و شامل فرآیند جرم‌گیری، پولیش و تمیز کردن عمیق دندان‌هاست که نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارد.

اما روش بلیچینگ دندان معمولا توسط دندانپزشک زیبایی انجام می‌شود. چنین شخصی برای انجام روش زیبایی ظاهر دندان‌ها را بررسی کرده و به خوبی می‌داند از کدام متریال برای تغییر رنگ دندان‌ها استفاده کند.

بلیچینگ در مطب

مقایسه بلیچینگ و جرم گیری از نظر مزایا

مزایای جرم‌گیری:

فواید زیادی برای سلامت و بهداشت دهان دارد.

باعث از بین رفتن پلاک و جرم دندان شده و نهایتا دهان را تمیز می‌کند.

با حذف پلاک‌ها و باکتری دهان، احتمال پوسیدگی یا از دست دادن دندان را کاهش می‌دهد.

احتمال بروز بیماری‌های لثه را به حداقل می‌رساند.

بوی بد دهان را که بدلیل عفونت و باکتری ایجاد شود، رفع می‌کند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

مزایای بلیچینگ:

دندان‌های طبیعی، سفیدتر و لبخندی زیبا را تجربه می‌کنید.

به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند.

جرم‌ گیری بهتر است یا بلیچینگ ؟

بیشتر مخاطبین هنگام مراجعه به دندانپزشکی می پرسند آیا جرم‌گیری مناسب‌تر است یا سفید کردن دندان؟ با دانستن مقایسه بلیچینگ و جرم‌گیری راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

بلیچینگ دندان

جرم‌گیری یکی از اقدامات ضروری برای حفظ سلامتی دهان و دندان است و شما موظف هستید برای رفع پلاک‌ها و باکتری‌های انباشته شده، این کار را در صورت نیاز انجام دهید.

اما برخی افراد از رنگ دندان‌هایشان رضایت کامل ندارند و در کنار رعایت بهداشت و مراقبت‌های روزانه، با دندان‌های زرد رنگ مواجه هستند. اگر دارای این شرایط هستید و دوست دارید دندان‌هایتان سفید و درخشان شود، انجام بلیچینگ گزینه بهتری است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
روش های بلیچینگ دندان

تفاوت‌‌های بلیچینگ و جرم گیری 

هزینه اجرا

یکی از موضوعاتی که هنگام مقایسه بلیچینگ و جرم‌ گیری مطرح می‌شود، هزینه آن‌هاست. سفید کردن دندان به عنوان یکی از راهکارهای زیبایی، هزینه بیشتری برای اجرا نیاز دارد و با هزینه جرم‌گیری دندان اصلا قابل مقایسه نیست.

هزینه بلیچینگ نیز براساس نوع و کیفیت مواد انتخابی مشخص می‌شود و به عوامل مختلفی مانند تخصص و مهارت دندانپزشک، میزان سفید کردن دندان‌ها و … بستگی دارد.

میزان سفید شدن دندان‌ها

جرم‌گیری دندان تا حدودی روی سفید شدن دندان‌ها تاثیرگذار است و با رفع پلاک و جرم‌ها، دندان‌ها کمی روشن‌تر به نظر می‌رسد. اما اثربخشی بلیچینگ دندان روی لکه‌های دائمی دندان بیشتر است و با حذف آن‌ها، دندان‌ها چند درجه روشن‌تر می‌شود.

تاثیر بر سلامتی بدن

حذف جرم‌های دندان به پیشگیری از بیماری‌های مختلف مانند التهاب لثه کمک می‌کند و دیگر جنبه‌های سلامتی را نیز می‌تواند داشته باشد. اما بلیچینگ تنها برای زیبایی و تغییر رنگ دندان‌ها پیشنهاد می‌شود.

ابزارهای مورد استفاده

از دیگر موضوعات مهم در مقایسه بلیچینگ و جرم گیری ، استفاده از ابزارهاست. در جرم‌گیری معمولا دندانپزشک از ابزارهای دستی برای حذف پلاک‌ها استفاده می‌کند و در عین حال با کمک ابزارهای خاصی مانند اولتراسونیک یا لیزر نیز قابل اجراست.

اما بلیچینگ با استفاده از ژل‌های هیدروژن پراکسید و کاربامید پراکسید اجرا می‌شود و این متریال توسط نور یا گرما فعال می‌شود.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

کلام آخر

در مقایسه بلیچینگ و جرم گیری پی می‌بریم که هر دو روش کاملا با یکدیگر متفاوت هستند، اما محبوبیت آنها بسیار است. جرم‌گیری علاوه بر جنبه درمانی و مراقبتی، کمی نیز از مزایای زیبایی برخوردار است ولی بلیچینگ صرفا جنبه زیبایی دارد.

سوالات رایج مقایسه بلیچینگ و جرم گیری

1. جرم‌گیری، دندان‌ها را سفیدتر می‌کند یا بلیچینگ؟

تاثیر روش بلیچینگ دندان نسبت به جرم‌گیری، روی سفید کردن دندان‌ها بسیار بیشتر است.

2. آیا جرم‌گیری و بلیچینگ به دندان‌ها آسیب وارد می‌کند؟

جرم‌گیری نه تنها به دندان ها آسیب وارد نمی‌کند، بلکه موجب حفظ سلامتی لثه و دندان‌ها می‌شود. روش بلیچینگ نیز باید براساس اصول و نکات مراقبتی اجرا شود و دقت و مهارت کافی دندانپزشک روی اجرای صحیح و عدم آسیب دیدگی لثه و دندان مؤثر است.

3. آیا می‌توانم بعد از جرم‌گیری، دندان‌هایم را سفید کنم؟

همیشه قبل از بلیچینگ، فرایند جرم‌گیری انجام می‌شود.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =