مزایا و معایب بلیچینگ دندان

مزایا و معایب بلیچینگ دندان- دکتر مهدی کریمی

با مزایا و معایب بلیچینگ دندان آشنا هستید؟ دانستن این موضوع کمک می‌کند برای خلق لبخند مورد نظرتان تصمیم درستی بگیرید. نگاه خاص دیگران به ما کمک می‌کند بهترین حس را دریافت کنیم.

با این حال، هر فردی نظر متفاوتی از معنای کلمه بهترین دارد، زیرا آزادانه می‌تواند ظاهر خود را با توجه به سبک‌های مختلف از جمله مدل موها، لباس و دیگر راه‌ها، زینت بخشد، اما داشتن لبخندی زیبا با انجام بلیچینگ دندان می‌تواند بهترین گزینه باشد.

وقتی نوبت به زیباسازی دندان ها می‌رسد بیشتر ما به دنبال لبخند سفید هستیم. خوشبختانه درمان‌های بسیاری برای افرادی که دندان‌هایشان مثل گذشته زیبا به نظر نمی‌رسد وجود دارد، اما آیا این که کدام روش برایشان مناسب است یا خیر، مسئله جدی است که باید به درستی تصمیم گیری شود.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

اگرچه ثابت شده است سفید کردن دندان‌ها برای سلامتی دهان و دندان مضر نیست، اما مواردی وجود دارد که باید قبل از اجرای هر نوع روش سفید کننده دندان بدانید. در اینجا با برخی مزایا و معایب سفید کردن دندان آشنا می شوید:

مزیت: افزایش اعتماد به نفس

داشتن لبخند سفید و زیبا می‌تواند اعتماد بنفس شما در برقراری ارتباطات اجتماعی را افزایش دهد و استرسی از بابت اینکه در جمع صحبت کرده یا لبخند می‌زنید، نداشته باشید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

همچنین طبق مشاهدات این احتمال وجود دارد افرادی که بتوانند با اعتماد به نفس کامل در گفتگوهای اجتماعی شرکت کنند، موفق‌تر هستند زیرا می‌توانند روی افراد دیگر تاثیرگذار باشند.

عیب: حساسیت مینا

از دیگر مزایا و معایب بلیچینگ دندان می‌توان به افزایش حساسیت دندان‌ها اشاره کرد. برخی از روش‌های سفید کننده روی مینای دندان تاثیر گذار است و باعث افزایش حساسیت موقتی دندان‌ها می‌شود.

خوشبختانه این موضوع طی چند ساعت الی چند روز کاملاً قابل رفع است، اما بیماران دارای دندان‌های از قبل حساس، ممکن است سفید کردن برایشان دردناک باشد و این روش گزینه خوبی برای آن‌ها نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
روش های بلیچینگ دندان

مزیت: بلیچینگ دندان روشی نسبتا ارزان

درمان‌های بلیچینگ دندان از لیزر گرفته تا ژل‌ها و … مختلف هستند. به همین خاطر، هزینه هر کدام متفاوت است. قابل ذکر است که این درمان‌ها نتایج متفاوتی ارائه می‌دهند.

بلیچینگ با لیزر

عیب: عدم تغییر رنگ دندان های ترمیم شده

یکی از معایب بلیچینگ دندان عدم سفید کردن دندان‌های ترمیم شده و روکش شده است. اگر درمان‌های دندانپزشکی متنوعی انجام داده‌اید، گفتنی است که بلیچینگ دندان تنها دندان‌های طبیعی دارای لکه را سفید می‌کند، زیرا مینای دندان طبیعی قابل تغییر رنگ است.

در حالی که رنگ دندان‌های مصنوعی یا ترمیم شده ثابت است و با این روش نمی‌توانید لبخند خود را زیباتر کنید. در چنین مواقعی انتخاب لمینت دندان که در برابر لکه‌پذیری مقاوم هستند و لبخندی یکدست و طبیعی را ارائه می‌دهند، بهترین انتخاب است.

روکش دندان چیست؟

مزیت: انتخاب‌های فراوان

یکی دیگر از مزایا و معایب بلیچینگ دندان، گستردگی انتخاب است. از روش‌های سفیدکننده خانگی گرفته تا گزینه‌های مختلف دندانپزشکی در مطب می‌توانید هر کدام را متناسب با نیازتان انتخاب کنید که برخی روش‌ها تا چند درجه دندان‌های شما را سفیدتر می‌کند.

عیب: نتایج دائمی نیستند!

خیلی‌ها براساس مزایای بلیچینگ دندان تصمیم‌گیری می‌کنند. در حالی که دانستن عیب‌های هر کدام از رو‌ش‌های زیبایی قبل از انجام آن بسیار مهم است و احتمال این که تنها یک عیب نظر شما را تغییر دهد وجود دارد.

با گذشت زمان دندان‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض مواردی همچون خوراکی‌های حاوی رنگدانه، تنباکو و افزایش سن دوباره شروع به زرد شدن می‌کند که برای حفظ زیبایی و درخشندگی آنها مجبور هستید هر چند سال یکبار برای سفید کردن آن‌ها اقدام کنید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

مراقبت از دندان‌های بلیچینگ شده

برای این که همیشه از زیبایی دندان‌ها لذت ببرید، مراقبت بعد از بلیچینگ دندان بسیار مهم است. این که دندان‌ها همیشه سفید و سالم به نظر رسد، نیاز به مراقبت از دهان و دندان دارد. در اینجا به توصیه‌هایی که موجب دوری از لکه‌ها و سایه‌های زرد دندان می‌شود، اشاره می‌کنیم:

• همیشه دوبار بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنید.

• از نخ دندان استفاده کنید.

• اگر قهوه می‌نوشید، پس از آن دندان‌های خود را مسواک بزنید.

• به طور منظم به دندانپزشک مراجعه و در صورت مشاهده نشانه‌های آسیب زننده، سریعا برای درمان آن اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مراقبت های بعد از بلیچینگ + 6 باید و نباید

کلام آخر

همه دوستدار دندان‌های سفید و طبیعی هستند که با کمک روش‌های مختلف بلیچینگ دندان، این خواسته بسیار راحت دست یافتنی است. شما هم می‌توانید با کمک روش‌های کلینیکی در مطب، به راحتی دندان‌های خود را چند درجه روشن‌تر کنید و صرف نظر از موقعیت سنی‌تان، جوان‌تر به نظر برسید.

البته قبل از آن، مزایا و معایب بلیچینگ دندان را به خاطر بسپارید و با آگاهی کامل اقدام به این کار کنید.

سوالات رایج مزایا و معایب بلیچینگ دندان

1. معایب بلیچینگ دندان چیست؟ 

از جمله معایب سفید کردن دندان‌ها می‌توان به افزایش حساسیت، عدم تغییر رنگ دندان‌های ترمیم شده، عدم ماندگاری دائمی اشاره کرد.

2. آیا بلیچینگ به دندان آسیب می‌زند؟

روش‌های سفید کننده برای دندان‌ها مضر نیستند. با این حال، می‌توانند موجب حساسیت‌های موقتی شوند.

3. دوام بلیچینگ دندان چقدر است؟

اثرات سفید کردن دندانها می‌تواند بین 6 ماه الی 1 سال متغیر باشد. همچنین موارد مؤثر بر لکه‌دار شدن دندان‌ها روی ماندگاری این روش تاثیر مستقیم می‌گذارد.

4. ایمن‌ترین راه برای سفید کردن دندان‌ها چیست؟

ایمن‌ترین و موثرترین راه برای بلیچینگ دندان، مراجعه به دندانپزشک زیبایی حرفه‌ای و استفاده از روش‌های کلینیکی است که بهترین و با تجربه‌ترین متخصصان این حوزه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

5. چند بار در سال می‌توانم دندان‌هایم را سفید کنم؟

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی هر چند سال یک بار توصیه می‌شود.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =