روش های بلیچینگ دندان

روش‌ های بلیچینگ دندان- دکتر مهدی کریمی

همه آرزو دارند لبخندی سفید و روشن داشته باشند، اما متأسفانه دندان‌ها با گذشت زمان سفیدی و درخشندگی خود را از دست می‌دهند و به مرور زمان رنگ دندان کدر می‌شود.

امروزه با وجود روش‌ های بلیچینگ دندان که در دسترس است و هر کدام از آن‌ها برای مراقبت از دهان نتایج متفاوتی ارائه می‌دهند و بر اساس فرمولاسیون متفاوتی ساخته می‌شوند، می‌توان سفیدی اولیه دندان‌ها را بازیابی کرد. پس اگر مطمئن نیستید بهترین روش سفید کننده دندان برای شما چیست در این مطلب همراه ما باشید.

روش‌ های بلیچینگ دندان

یکی از عوامل مؤثر در تعیین روش مناسب بلیچینگ دندان، شدت مشکلات دندانی شماست.

روش‌ های بلیچینگ دندان

این روزها افراد زیادی خواهان سفید کردن دندان‌ها هستند. اما قبل از هر چیزی باید در مورد روش‌های مختلف بیاموزید. این شانس افراد را برای تصمیم‌گیری آگاهانه افزایش می‌دهد. علاوه بر این توصیه می‌شود ابتدا با دندانپزشک صحبت کنید سپس تصمیم بگیرید بهترین روش کدام است. در اینجا به رایج ترین روش های بلیچینگ دندان اشاره می‌کنیم:

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

بلیچینگ در مطب

این روش به عنوان سفید کننده دندان حرفه‌ای و علمی شناخته می‌شود که با مراجعه به دندانپزشک می‌توانید پس از اجرای آن، نتیجه ایده‌آل را مشاهده کنید. دندانپزشکان زیبایی برای این کار از ژل‌های محافظت کننده روی لثه‌ها استفاده می‌کنند یا با کمک محافظ پلاستیکی مواد سفید کننده را روی دندان‌ها قرار می‌دهند تا از تماس آن با لثه‌ها جلوگیری کنند.

بلیچینگ در مطب

بلیچینگ در منزل

طی این روش، قالبی از دندان‌ها تهیه می‌شود و مواد بلیچینگ با درصد پایین‌تری نسبت به روش دندانپزشکی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. با قرارگیری این دسته از متریال روی دندان‌ها طی دوره مشخصی رنگ آن‌ها روشن‌تر می‌شود و لکه‌ها از بین می‌رود.

بلیچینگ در خانه

معمولاً متریال‌های سفید کننده حاوی پروکسید هستند، زیرا لکه‌های عمقی تا لکه‌های سطحی را پاک می‌کنند. نحوه استفاده از قالب‌های دندان نیز بسیار راحت است و در مدت زمان مشخصی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، اما در صورت مشاهده التهاب و حساسیت لثه بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
بلیچینگ دندان | روش‌ها، مزایا و معایب آن
مطلب پیشنهادی برای مطالعه
بلیچینگ دندان | روش‌ها، مزایا و معایب آن

بلیچینگ با لیزر

با توسعه فناوری، حضور لیزر در زمینه‌های زیبایی بسیار به چشم می‌خورد. یکی از اثرات این تکنولوژی سفید کردن دندان است که موجب فعال سازی مواد می‌شود و در یک دوره زمانی محدود قابل استفاده است.

لیزر نسبت به دیگر روش های بلیچینگ دندان نیازی به استفاده مداوم ندارد و در سریع‌ترین زمان اثربخشی خود را به نمایش می‌گذارد. در طول عمل سفید کردن محافظ‌هایی روی چشم‌ها، لب‌ها و لثه قرار می گیرد تا از آنها در برابر اشعه محافظت شود.

بلیچینگ با لیزر

انواع مواد بلیچینگ دندان

اصلی‌ترین موادی که در روش های بلیچینگ دندان استفاده می‌شود، دو ماده پراکسید هیدروژن و پراکسید کرباماید است که در بیشتر مواقع ماده پراکسید هیدروژن توسط دندانپزشکان در مطب استفاده می‌شود. اما ماده پراکسید کرباماید در ساخت سفیدکننده‌ای خانگی بسیار رایج است.

نحوه عملکرد مواد شیمیایی سفید کننده به گونه‌ای است که با نفود به ساختار کریستالی، لکه‌ها را اکسید می‌کند و در آخر رنگ تاج دندان حدود چند درجه روشن‌تر می‌شود. هرگز نباید مواد شیمیایی سفیدکننده با لثه تماس پیدا کند، زیرا موجب بروز آسیب دیدگی‌های ناخوشایندی می‌شود.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

انتخاب بهترین روش بلیچینگ دندان؛ اثربخشی مطمئن و حرفه‌ای

حال که با روش های بلیچینگ دندان آشنا شدید به راحتی می‌توانید هر کدام که به صورت خمیر دندان، ژل و لیزر درمانی ارائه شده‌اند را با همراهی دندانپزشک امتحان کنید، اما انتخاب براساس مزایا و ویژگی‌ها راهکار بهتری است. زیرا برخی روش‌ها برای کسانی مناسب است که با لکه‌های کمتری مواجه هستند.

بی‌تردید با کمک روش‌ های بلیچینگ دندان، لبخندی روشن برای خود می‌سازید و با مراجعه به دندانپزشک یکی از گزینه‌های درمانی را برای انجام این روش انتخاب می‌کنید. حتی ممکن است مجبور نباشید عادت‌های خود را برای سفید کردن دندان‌ها تغییر دهید.

اما پس از بلیچینگ دندان باید به خوبی از آنها مراقبت کنید و نتایج را با نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و شستشوی روزانه حفظ کنید. برای اطمینان از این که روش سفید کردن دندان ارزش زمان و سرمایه‌گذاری را دارد بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید.

کلام آخر

روش های بلیچینگ دندان رایج‌ترین و ساده‌ترین راهکارهایی هستند که برای زیبایی لبخند و تغییر رنگ دادن دندان‌ها پیشنهاد می‌شوند.

معمولا در شرایط کاملا ایده‌آل و بدون هیچ خطری قابل اجرا هستند و نتایج بی‌نظیری برای مخاطبین به همراه دارند، اما نمی‌توان دوام چندانی از این روش‌ها انتظار داشت و با توجه به رژیم غذایی و رعایت نکات بهداشتی تا حدودی ماندگاری آن ها افزایش پیدا می‌کند.

سوالات رایج روش های بلیچینگ دندان

1. کدام روش بلیچینگ دندان بهتر است؟

برای رسیدن به این سؤال باید شرایط دهان و دندان‌های‌تان توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرد.

2. بلیچینگ دندان چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری این روش به رعایت نکات بهداشتی و رژیم غذایی بستگی دارد. هر چه از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های دارای رنگدانه پرهیز کنید، دوام این روش بیشتر خواهد شد.

3. آیا لیزر بلیچینگ دندان برای سلامتی مضر است؟

اشعه لیزر برای افزایش سرعت سفید کردن دندان استفاده می‌شود که کاملا ایمن شده است و برای پیشگیری از آسیب دیدگی چشم‌ها، حین استفاده عینک مخصوص روی چشم قرار می‌گیرد.

4. هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

هزینه سفید کردن دندان‌ها به روش انتخابی شما بستگی دارد. همچنین مواد مورد استفاده روی هزینه نهایی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =