مراقبت های بعد از بلیچینگ + 6 باید و نباید

مراقبت های بعد از بلیچینگ- دکتر مهدی کریمی

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان برای حفظ بهتر ظاهر دندان‌ها و داشتن لبخندی درخشان بسیار اهمیت دارد. با شناختن نکات مراقبتی، در زمان طولانی‌تری از زیبایی ظاهر و سفیدی دندان‌ها لذت می‌برید و مجبور نیستید خیلی زود برای ترمیم دوباره اقدام کنید.

سفید کردن دندان‌ها مزایای فوق‌العاده‌ای دارد، اما نکته‌ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که بعد از پایان فرایند درمان، نمی‌دانند مراقبت‌های بعد از آن چگونه است؟ چه از روش‌های حرفه‌ای برای سفید کردن دندان استفاده می‌کنید، چه به سراغ محصولات بدون نسخه می‌روید حفظ نتایج بر اثربخشی نتیجه بسیار تاثیرگذار است، زیرا دندان‌ها همیشه یک رنگ باقی نمی‌مانند.

مراقبت های بعد از بلیچینگ

در این مطلب به این نکته پرداختیم که چگونه دندان‌های خود را به همان اندازه که بلافاصله پس از درمان سفید کردن مشاهده می‌کنید، سفید نگه دارید.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان‌ها

داشتن دندان‌های سفید و زیبا در حفظ و ارتقاء اعتماد به نفس شما مؤثر است! مطمئنا دوست دارید بعد از سفید کردن آن‌ها تا زمانی که می‌توانید، این لبخند را حفظ کنید. مراقبت‌ های بعد از بلیچینگ دندان شامل تصمیم‌گیری عاقلانه در مورد انتخاب‌های غذایی و ترکیب برخی عادات مهم است که به جلوگیری از لکه‌دار شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
روش های بلیچینگ دندان

اصول اولیه بلافاصله بعد از بلیچینگ دندان

حداقل تا دو روز پس از انجام جراحی از خوردن غذاهایی که می‌تواند باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها شود، اجتناب کنید.

از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات خودداری کنید. زیرا این فعالیت می‌تواند آثار ناخوشایندی روی ظاهر دندان به جای بگذارد.

هنگامی که بلیچینگ دندان را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید دندان‌های شما برای مدتی آسیب پذیر است و این موضوع روی لکه‌دار شدن زودهنگام آن تاثیر می‌گذارد، بنابراین پرهیز از غذاها و فعالیت‌هایی که موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شود اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

دندان‌های خود را به طور منظم مسواک زده و پس از سفید کردن دندان‌ها حتماً دندان‌هایتان را مرتب نخ دندان بکشید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

این کارها را انجام بده …

در این قسمت به مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان که باید انجام دهید می‌پردازیم:

مرتب مسواک بزنید

ممکن است بخواهید بیش از حد معمول مسواک بزنید تا مطمئن شوید دندان‌ها به بهترین شکل ظاهری باشند ولی سختگیری زیاد لازم نیست. از آنجایی که شما زمان و هزینه‌های زیادی برای سفید کردن دندان‌ها صرف کرده‌اید، بنابراین باید حداکثر تلاش خود را برای ثابت نگه داشتن نتیجه انجام دهید.

مسواک زدن صحیح

مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف غذا به حفظ ظاهر دندان‌ها بسیار کمک می‌کند و موجب از بین رفتن سریع لکه‌های روی دندان‌ها می‌شود.

استفاده از نی برای جلوگیری از لکه‌دار شدن دندان‌ها

اگر مصرف کافئین بالایی دارید و نمی‌توانید از مصرف قهوه، نسکافه و چای خودداری کنید با کمک نی می‌توانید مصرف چای و قهوه خود را ادامه دهید، در حالی که از تمیز ماندن دندان های خود محافظت می‌کنید.

پیشنهاد ما خریداری نی‌های فلزی است. این دسته از نی‌ها برای نوشیدنی‌های گرم و سرد بهترین گزینه هستند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دهان خود را بشویید

پس از دو روز از انجام سفید کردن دندان‌ها، به راحتی می‌توانید غذاهای مورد علاقه‌تان را مصرف کنید، اما برای محافظت از دندان‌هایتان، شستشوی دهان با آب را بعد از هر وعده غذایی جدی بگیرید. این کار از ایجاد لکه روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

این کارها را انجام نده …

پرهیز از خوردن غذاهایی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند

غذاهای زیادی وجود دارد که می‌تواند دندان‌های شما را لکه‌دار کند و رعایت تغذیه بعد از بلیچینگ به حفظ ظاهر آن بسیار کمک می‌کند.

شایع‌ترین آن‌ها شامل چای، قهوه، شکلات تلخ، سس‌هایی مانند فلفل قرمز و نوشیدنی‌های رنگی مانند کوکاکولا است. سایر محصولات تاثیرگذار روی رنگ دندان‌ها شامل انواع افزودنی‌های رنگی، مواد غذایی و… است.

تاثیر نوشیدنی رنگی بر دندان

غذاهای اسیدی نخورید

پرهیز از غذاهای اسیدی یکی دیگر از مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان است که نه تنها موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شود، بلکه مینای دندان را نیز تضعیف می‌کند. غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند مرکبات، نوشابه و انواع ترشی جزء این دسته از غذاهای اسیدی است.

سیگار کشیدن ممنوع

سیگار کشیدن دندان‌های شما را لکه‌دار می‌کند و ظاهر آنها را بسیار بد جلوه می‌دهد. همچنین به طور کلی، برای سلامتی بدن مضر است. شروع مجدد این عادت غیرمنطقی بعد از سفید کردن دندان‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود، زیرا خیلی سریع دوباره با دندان‌های بدرنگ و نازیبا مواجه می‌شوید.

تاثیر دخانیات بر دندان

تجربه لبخندی درخشان و زیبا ….

بلیچینگ دندان یکی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی است که لبخند شما را به راحتی تغییر می‌دهد. مراقبت از دندان‌های سفید شده به شما این امکان را می‌دهد که از رنگ دندان‌ها در آینده هم بهره‌مند شوید.

البته رعایت مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان پایان راه نیست، باید هر چند وقت یکبار ملاقاتی با دندانپزشک زیبایی خود داشته باشید و از برنامه‌ریزی مفید برای سفید کردن دوباره دندان‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
مقایسه بلیچینگ و جرم گیری + 4 تفاوت اصلی

سوالات رایج مراقبت های بعد از بلیچینگ

1. سفید کردن دندان‌ها دردناک است؟

از آنجایی که انجام بلیچینگ توسط دندانپزشک زیبایی و با رعایت اصول علمی و محافظتی انجام می‌گیرد، لذا فرآیندی بدون درد می‌باشد. ولی با توجه به خواص مواد سفید کننده که وارد نسوج دندان می‌شود، می‌تواند باعث حساسیت کوتاه مدت دندان‌ها شوند که با استفاده از ژل‌ها و خمیر دندان‌های ضد حساسیت می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

2. آیا بلیچینگ دندان دائمی است؟

روش‌های سفید کردن دندان اصلا دائمی نیست. در کنار این که سفیدی و درخشندگی آن‌ها برای مدتی، حتی ماه‌ها باقی می‌ماند، غذاها و نوشیدنی‌های رنگی موجب ایجاد لکه و کدر شدن دوباره دندان‌ها می‌شود.

3. چه مدت بعد از بلیچینگ دندان می توانم غذا بخورم؟

خوردن غذا بلافاصله بعد از سفید کردن دندان‌ها می‌تواند باعث تغییر رنگ آن‌ها شود. به همین خاطر، تا چند ساعتی بعد از آن، از انجام این کار خودداری کنید.

4. بلیچینگ دندان چند وقت یکبار باید تکرار شود؟

تکرار سفید کردن دندان به رعایت نکات بهداشتی فرد بستگی دارد، اما معمولا سالانه باید برای تجدید آن مراجعه کنید.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 17 =