آنالیز طرح لبخند + 5 عامل موثر بر آن

آنالیز طرح لبخند- دکتر مهدی کریمی

داشتن یک لبخند خوب را نمی‌توان نادیده گرفت؛ از ایجاد تاثیر بی‌نظیر روی زیبایی صورت گرفته تا افزایش اعتماد به نفس در ارتباط با دیگران. ظاهر دندان‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد، کسانی که نسبت به تصویر لبخندشان احساس خوبی ندارند بایستی از دندانپزشک زیبایی برای رفع مشکل خود کمک بگیرند.

با این حال، سوالات زیادی وجود دارد که کدام درمان زیبایی برای لبخند من مناسب است؟ یا تعریف بهتر اصلاح طرح لبخند چیست؟ به طور کلی، با استفاده از آنالیز طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی مسیری برای خلق لبخند زیبایی که همیشه آرزو دارید تعیین می‌شود.

آنالیز طرح لبخند چیست؟

ارزیابی لبخند فرآیندی کاملا برنامه ریزی شده است که طی آن مشکلات زیبایی دهان و دندان به صورت کاملا سفارشی رفع می‌شود. شما به دندانپزشک زیبایی اجازه می‌دهید که تعیین کند کدام خدمات دندانپزشکی زیبایی برای شما مفید است و چه درمان باید انجام شود.

آنالیز طرح لبخند

همچنین فرصتی است که توضیح دهید چه اهدافی را از روند درمانی خود توقع دارید و در مورد چگونگی دستیابی به لبخند موردنظرتان صحبت می‌کنید.

از آنالیز طرح لبخند چه انتظاری باید داشت؟

ابتدا دندانپزشک زیبایی با معاینه کامل دندان از طریق رادیوگرافی دندان(اشعه ایکس) نازیبایی‌ها و نقایص موجود را بررسی می‌کند. رایج‌ترین عوامل تاثیرگذار روی زیبایی دندان‌ها، رنگ و نحوه چیدمان آنهاست. همچنین در صورت وجود هرگونه دندان ترک خورده یا شکسته باید برای رفع آن اقدام کنید تا زیبایی لبخند خود را بالا ببرید.

معمولاً پس از اینکه دندانپزشک زیبایی بررسی‌های لازم را انجام داد، شما هم می‌توانید در مورد هر چیز دیگری که می‌خواهید بعد از درمان به آن برسید صحبت کنید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

هنگام به پایان رسیدن آنالیز طرح لبخند توسط دندانپزشک زیبایی، گزینه‌های درمانی مختلفی پیشنهاد شده و طیف گسترده ترمیم‌ها برای درمان، مسائل جزئی و عمده ارائه می‌شود. دندانپزشک زیبایی به خواسته‌ها و نیازهای شما گوش می‌کند و باعث می‌شوند انتظارات واقع بینانه‌ای براساس شرایط دندان‌هایتان شکل بگیرد.

عوامل تاثیرگذار بر آنالیز طرح لبخند

دندانپزشکان زیبایی عوامل مختلفی را برای اصلاح طرح لبخند در نظر می‌گیرند و بر اساس آن به طراحی و آنالیز لبخند می‌پردازند، زیرا طراحی هر لبخند با دیگری متفاوت است و بر اساس چهره، طراحی نهایی انجام می‌شود. از عوامل مؤثر بر این موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• فرم دندان‌ها

• شکل قوس دندان‌های بالا و پایین

• فرم لب‌ها

• ارتفاع لثه

• دیده شدن لثه‌ها هنگام لبخند زدن

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
طراحی لبخند | روش‌ها و اصول طراحی

موثرترین آنالیز‌ها در طراحی لبخند

آنالیز فرم دندان

شکل کلی دندان‌ها توسط دندانپزشک زیبایی ارزیابی می‌شود تا طراحی لبخند به بهترین شکل ممکن قابل اجرا باشد. فرم دندان‌ها تاثیر زیادی روی اصلاح طرح لبخند دارد که معمولاً به چهار شکل مثلثی، بیضی، مربعی و مستطیلی مشاهده می‌شود.

آنالیز لثه

از دیگر عوامل مؤثر بر زیبایی لبخند، میزان دیده شدن و ضخامت لثه است. کسانی که با لبخند لثه‌ای مواجه هستند باید از راهکارهای مختلفی برای اصلاح فرم لثه استفاده کنند. عوامل مختلفی مانند فرم و رشد فک، میزان حرکت لب‌ها و شکل و اندازه دندان‌ها روی بروز این مشکلات زیبایی تاثیر گذار است که با مشخص کردن عامل اصلی، دندانپزشک زیبایی مشکل لبخند لثه‌ای را برطرف می‌کند.

لبخند لثه‌ای

آنالیز فرم لب

هر فردی دارای فرم لب خاصی است که مشکلات قرینه نبودن، متناسب نبودن اندازه لب‌ها نسبت به یکدیگر و بیرون‌زدگی آن‌ها روی لبخند و چهره صورت تاثیر منفی می‌گذارد. از طرفی، اصلاح طرح لبخند و رفع مشکلات ظاهری دندان‌ها باید براساس فرم لب انجام شود.

گاهی اوقات مشکلات لب مانند بیرون‌زدگی و تورفتگی به دلیل قوس و برجستگی یا عقب رفتگی دندان‌ها اتفاق می‌افتد که دندانپزشک زیبایی باید به این موضوع توجه ویژه نشان دهد.

آنالیز فرم صورت

از دیگر نکات مهم در اصلاح طرح لبخند، آنالیز فرم صورت است که دندانپزشک در مرحله ارزیابی، زوایای آن را بررسی می‌کند. هر فردی دارای فرم صورت خاصی است که بعضی صورت‌ها گردتر و بعضی دیگر مربعی شکل به نظر می‌رسند.

حال طراحی لبخند شما باید متناسب با فرم صورت انجام شود تا میان صورت و لبخند شما هارمونی جذابی شکل گیرد. در غیر اینصورت نه تنها اصلاح لبخند باعث زیبایی نمی‌شود، بلکه ممکن است ظاهر جدید دندان‌ها، غیرطبیعی به نظر رسد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دندانپزشکان زیبایی از چه روش‌هایی برای اصلاح فرم لبخند استفاده می‌کند؟

یکی از سوالات رایج هنگام آنالیز طرح لبخند این است که از کدام روش زیبایی استفاده شود. هر فردی برای انجام این کار انتظاراتی دارد و دندانپزشک زیبایی با وقت گذاشتن، معاینه و مشاوره کامل به نتیجه می‌رسد که بهترین روش برای زیبایی لبخند چه روشی است.

در ادامه با رایج‌ترین راهکارهایی که امروزه دندانپزشکان زیبایی پیشنهاد می کنند آشنا می‌شوید:

روکش‌های دندان

روکش‌های دندان پوسته‌های کلاهکی شکل نازک هستند که بر اساس فرم دندان‌ها طراحی می‌شوند و با استفاده از سمان(چسب) خاصی روی دندان‌ تراش خورده می‌چسبند. با کمک این راهکار می‌توان رنگ دندان‌ها، و شکستگی آنها را به راحتی پوشاند و دندانی کاملاً مستحکم و بدون عیب ظاهری مشاهده نمود.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
اصلاح طرح لبخند + روش‌ها و مراقبت‌ها

لمینت دندان

لمینت دندان پوسته‌ای نازک است که توسط مواد مخصوصی طراحی و با هدف تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها روی سطح جلویی دندان‌های طبیعی چسبانده می‌شود. این راهکار زیبایی دندانپزشکی علاوه بر فواید ظاهری،بایستی به بهبود عملکرد دندان نیز کمک کند.

غالبا لمینت دندان در دو صورت لمینت سرامیکی(ونیر پرسلن) و لمینت کامپوزیتی(ونیر کامپوزیت) انجام می‌شود که زیبایی و هزینه لمینت‌های سرامیکی نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی بیشتر است.

لمینت کامپوزیتی- لمینت سرامیکی

روش‌های سفید کننده دندان

از دیگر راهکارها برای اصلاح طرح لبخند درمان‌های سفید کننده است. بلیچینگ(سفید کردن دندان‌ها) روشی رایج برای تغییر رنگ آنهاست و معمولا دندانپزشکان بعد از آنالیز طرح لبخند، در صورت جدی نبودن مشکلات ظاهری اجرای آن را توصیه می‌کنند.

ایمپلنت

بیمارانی که یک یا چند دندان از دست رفته دارند با کمک ایمپلنت دندان می‌توانند دوباره از عملکرد دندان طبیعی بهره‌مند شوند و به محافظت و تحریک استخوان‌شان کمک کنند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

ارتودنسی

برخی مواقع دندانپزشک قبل از درمان‌های زیبایی با بررسی جایگاه دندان‌ها از طریق تصویر برداری، درمان ارتودنسی را توصیه می‌کند. ارتودنسی راهکاری عالی برای تغییر زوایای دندان‌ها، فک و لثه است و هنگامی که دندان‌ها نامرتب و نامنظم هستند، به عنوان بهترین روش درمانی انتخاب خواهد شد. پس از اتمام این روش، دندان‌ها در یک ردیف مرتب کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و ظاهر آن‌ها به طرز قابل قبولی تغییر می‌کند.

طراحی لبخند با ارتودنسی

کلام آخر

هدف از آنالیز طرح لبخند توسط دندانپزشک زیبایی همگام سازی دندان‌ها با صورت و لب است. دندانپزشک زیبایی به خوبی می‎‌‌داند چه روندی را برای رسیدن به نتیجه عالی برنامه ریزی کند؛ طوری که سلامتی دهان و دندان‌ها به خطر نیفتد.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =