عوارض اصلاح طرح لبخند + راه‌های پیشگیری

عوارض اصلاح طرح لبخند- دکتر مهدی کریمی

اصلاح طرح لبخند مزایای فوق العاده‌ای دارد و حس اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای در افراد ایجاد می‌کند. معمولا هنگام برقراری ارتباط اولین چیزی که افراد به آن توجه می‌کنند ظاهر لبخند شماست. هر چه لبخند جذاب‌تری داشته باشید در برقراری ارتباط می‌توانید اعتماد بنفس بالایی داشته باشید.

آیا عوارض اصلاح طرح لبخند وجود دارد؟ پاسخ کوتاه این سؤال، بله است. در هر روش درمانی پزشکی یا دندانپزشکی احتمال بروز عوارض ناگوار با درصد پائینی وجود دارد که می‌تواند منجر به مشکلات قابل توجهی برای بیمار شود، طبیعتا اصلاح طرح لبخند هم از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

عوارض اصلاح طرح لبخند

بهترین راهکار برای دوری از این عوارض احتمالی این است که بیمار قبل از شروع کار، در مورد تمام نکات و مراقبت‌های لازم اطلاعات کسب کند و دندانپزشک زیبایی نیز بایستی در مورد بروز هرگونه عارضه‌ای که می‌تواند در محدوده طرح درمان بیمار باشد، با وی صحبت کرده تا شخص با آگاهی کامل برای انجام اقدامات زیبایی لبخند اقدام کند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
طراحی لبخند | روش‌ها و اصول طراحی

اصلاح لبخند چگونه است؟

اصلاح طرح لبخند همان طراحی لبخند جدید است که طی مراحل آن درمان‌های زیبایی مختلف برای تحقق زیباترین لبخند دست در دست هم می‌دهند.

معمولا این روش برای رفع مشکلاتی همچون بدشکلی، بدرنگی و بدفرمی دندان‌ها، لثه و تغییر حالت فک انتخاب می‌شود و به طور فوق العاده‌ای روی زیبایی چهره فرد تاثیر مثبتی می‌گذارد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند طراحی لبخند تنها محدود به روش‌های زیبایی در دندانپزشکی است، در حالی که در کنار آن، فرایندهای اثربخش بر کارکرد بهتر دندان‌ها نیز مورد انتخاب قرار می‌گیرند.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

عوارض اصلاح طرح لبخند

به ندرت کسی با لبخندی زیبا متولد می‌شود و احتمال این وجود دارد که بخواهید چیزی را در مورد لبخند خود تغییر دهید. اگرچه ممکن است تا حد زیادی لبخند خود را دوست داشته باشید، اما شاید مایل باشید با انجام تغییراتی، لبخندتان را جذاب‌تر از قبل کنید.

گاهی اوقات تصمیم می‌گیرید دندان‌های سفیدتری داشته باشید یا تصور می‌کنید داشتن دندان‌های کمی بلندتر لبخند شما را عالی‌تر جلوه می‌دهد.

صدها دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید لبخند خود را تغییر دهید، اما احتمال دارد برخی از رایج‌ترین عوارض اصلاح طرح لبخند شما را از دسترسی به لبخند زیبا دور کند یا تحت شرایط ناگوار قرار دهد.

عوارض اصلاح طرح لبخند با لمینیت دندان

اصلاح طرح لبخند با کمک لمینت دندان نیاز به هم تراز کردن دندان‌ها دارد. هنگام اجرای لمینت دندان مقدار کمی از مینای دندان برداشته می‌شود.

لمینت دندان-دکتر مهدی کریمی

 با برداشتن مینای دندان، نهایتا دندانپزشک لمینت را روی دندان‌ قرار می‌دهد و در صورتی که لمینت طراحی شده، کیفیت و استحکام مناسب را نداشته باشد دندان در معرض جرم، بقایای مواد غذایی و باکتری‌های مضر دهان قرار می‌گیرد و زمینه پوسیدگی دندان‌ها فراهم می‌شود.

همچنین دندان‌ها به تغییرات دمایی دهان، سرما و گرما حساس می‌شوند.

عوارض اصلاح طرح لبخند با بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی دیگر از راهکارهای منحصر به فرد در اصلاح لبخند است که با استفاده از مواد سفیدکننده پرقدرت رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهد.

تاثیر بلیچینگ بر لبخند

هرگز فراموش نکنید که این روش را تنها با کمک متخصصین با تجربه در این زمینه انجام دهید و از کیفیت موادشیمیایی بکار رفته مطمئن شوید، زیرا در صورتی که کیفیت مواد پایین باشد مینای دندان تضعیف می‌شود و یا مینای دندان با عوارضی همچون حساسیت بیش از حد دندان‌ها روبرو خواهد شد.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

عوارض ارتودنسی برای ساخت لبخند جدید

ارتودنسی موثرترین روش اصلاح طرح لبخند است که مانند دیگر روش‌ها می‌تواند دارای عوارض مختلفی باشد. مخصوصاً زمانی که این روش توسط متخصصین کم تجربه انجام شود.

طراحی لبخند با ارتودنسی

یکی از رایج‌ترین عوارض ارتودنسی بروز بیماری‌های پریودنتال(بیماری‌های لثه) است. همچنین در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، دندان‌ها به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند و احتمال پوسیدگی دندان افزایش می‌یابد، زیرا با وجود براکت‌ها رعایت بهداشت دهان و دندان کمی مشکل‌ساز است.

هنگامی که براکت‌های ارتودنسی روی دندان قرار دارد، باقیمانده مواد غذایی به راحتی بین آنها گیر می‌کند و عامل موثری در ایجاد باکتری‌ها و رشد آن‌ها خواهد شد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
اصلاح طرح لبخند + روش‌ها و مراقبت‌ها

پیشگیری از عوارض اصلاح طرح لبخند

توجه به موارد زیر می‌تواند مانع بروز عوارض اصلاح طرح لبخند شده و درصد رضایت شما را افزایش می‌دهد.

عوارض احتمالی روش‌های زیبایی و طراحی لبخند جدید در وهله اول تنها به کمک رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌های دندان کاهش پیدا می‌کند. همچنین با انتخاب بهترین و مجرب‌ترین دندانپزشک زیبایی، بی‌شک از بهترین روش‌ها و مرغوب‌ترین مواد بهره‌مند می‌شوید و از بروز بسیاری از عوارض جلوگیری خواهد شد.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به جای دقت به تبلیغات رنگارنگ قیمت‌های ارزان، به تجربه، تخصص و تعهد دندانپزشک آن توجه ویژه داشته باشید.

البته رعایت نکات بهداشتی چه قبل، حین و چه بعد از درمان به کاهش عوارض اصلاح طرح لبخند بسیار کمک می‌کند و احتمال بروز مشکلات بعدی را به شدت کاهش می‌دهد.

اقدامات دندانپزشک در کاهش عوارض اصلاح طرح لبخند

یک دندانپزشک زیبایی قبل از اقدام به اصلاح طرح لبخند، سلامت و وضعیت لثه و دندان‌های فرد را ارزیابی می‌کند. اگر سلامت دندان‌ها و لثه فرد مورد تایید دندانپزشک نباشد نمی‌توان انتظار حصول نتیجه دلخواه را داشت.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

بنابراین قبل از اصلاح طرح لبخند حتما  بایستی عفونت لثه و پوسیدگی دندان‌ها درمان شود تا عوارض اصلاح طرح لبخند به حداقل ممکن خود برسد.

لازم به ذکر است که اصلاح طرح لبخند برای همه افراد به یک شکل انجام نمی‌شود و معمولا برای افراد مختلف، روش‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. هر شخص ممکن است برای زیبا کردن لبخندش، معیار و دلایل متفاوتی داشته باشد.

مثلا ممکن است یک فرد بخواهد صرفا بر روی دندان‌هایش بلیچینگ انجام دهد ولی شخص دیگری نیاز به مرتب کردن دندان‌هایش با ارتودنسی یا دیگر روش‌ها داشته باشد.

دندانپزشک زیبایی پس از معاینه و بررسی کامل دهان و دندان‌های فرد تشخیص می‌دهد که اصلاح طرح لبخند به چه اقداماتی نیاز دارد. علاوه بر آن اصلاح طرح لبخند باید متناسب با ساختار و آناتومی صورت فرد انجام شود که برای هرکسی می‌تواند متفاوت باشد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه
اصلاح طرح لبخند + روش‌ها و مراقبت‌ها

کلام آخر

عوارض اصلاح طرح لبخند هرگز شما را از داشتن لبخندی زیبا باز نمی‌دارد، زیرا بروز هر کدام به شرایط و روند درمانی فرد بستگی دارد و با رعایت نکات بهداشتی به راحتی قابل کنترل است. مخصوصا این روزها که راهکارهای علمی و نوین در حوزه دندانپزشکی روی کار آمده و رفع مشکلات دهان و دندان را راحت‌تر کرده است.

اگر در مورد مقاله بالایی سؤال یا دیدگاهی دارید، لطفا آن را از طریق فرم ارتباطی زیر کامنت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان سایت دکتر مهدی کریمی به اشتراک بگذارید.

راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره، هماهنگی وقت ویزیت، استعلام قیمت و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی مطب دکتر مهدی کریمی 

دکتر مهدی کریمی- دندانپزشک زیبایی و ایمپلنتولوژیست

دکتر مهدی کریمی دندانپزشک زیبایی، ایمپلنتولوژیست، فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا (Geneova) ایتالیا و فلوشیپ لیزر دندانپزشکی از دانشگاه آخن (Aachen) آلمان می باشند و از سال 1389 به صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی زیبایی مشغول به فعالیت بوده و در جهت افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =